کد خبر: ۲۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

اموال و سازهای نایاب موسسه «ماهور» را به سرقت بردند

محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی هنری «ماهور» با اعلام خبر سرقت از این موسسه بیان کرد که تعدادی از سازهای ارزشمند و نایابی که در این موسسه نگهداری می‌شده است نیز به سرقت رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی و هنری درباره آنچه از این موسسه فرهنگی به سرقت رفته است به مهر گفت: ارزش مادی آنچه از این موسسه ربوده شده قیمتی بالای 100 میلییون تومان دارد ولی ارزش مادی این آثار برای من مهم نیست بلکه ارزش معنوی و اطلاعاتی آثار به سرقت رفته خیلی مهم است. 6 هارد از مجموع آثار منتشر نشده که شامل کتاب، مجله های تخصصی، آثار صوتی منتشر شده و نشده، دوربین عکاسی حرفه ای و کارت صدا می شود نیز برده‌اند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر سرقت این دسته از متعلقات موسسه ماهور، آنچه جزو داشته های معنوی موسسه ماهور نیز بود مانند مجموعه سازهای ارزشمند از جمله ساز قدیمی زنده‌یاد عشقی، ساز جزایری و سه‌تارهای ارزشمند و همچنین برخی دیگر از سازهای بومی که متعلق به کشورهای همسایه چون تاجیکستان و ازبکستان بود نیز ربوده‌اند.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری ماهور با اشاره به حضور ماموران آگاهی گفت: ماموران بازرسی مشغول انگشت نگاری هستند تا به نتایجی برسند.

موسوی درباره رسانه ای کردن دزدی موسسه ماهور گفت: هدف من از اعلام خبر این دزدی تنها اطلاع رسانی نیست بلکه از مردم می خواهم که اگر با سازهای قدیمی در گوشه و کنار این مملکت برخورد کردند که با قیمت های نازل به فروش می رسد بدانند که این سازها شناسنامه‌دار هستند و به راحتی از کنار این مهم نگذرند و اطلاع رسانی کنند.

وی در پایان گفت: درهای موسسه فرهنگی ماهور ضد سرقت هستند و دزد از طریق یکی از پنجره های این موسسه که مشرف به خیابان حقوقی است وارد موسسه شده و از ساعت 3 تا 6 صبح مشغول جمع آوری داشته های این موسسه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین