کد خبر: ۲۵۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

این حشره شما را گیاهخوار می‌کند!

نیش کنه اگرچه دردناک و در برخی موارد حتی خطرناک و عفونت‌زا است اما در برخی موارد می‌تواند سبب بروز حساسیت به گوشت قرمز شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نیش کنه علاوه بر دردناک بودن می‌تواند سبب بروز امراض جدی نظیر بیماری‌ «لایم» یا «تب منقوط کوه‌های راکی» شود اما حتما تاکنون نمی‌دانستید که نیش این حشره در برخی موارد نیز می‌تواند سبب بروز آلرژی به گوشت قرمز شود. پزشکان سراسر آمریکا پس از افزایش میزان حساسیت به گوشت قرمز در میان مردم متوجه این مسئله شدند.

این حساسیت که از گزیدگی «کنه تک‌ستاره» ناشی می‌شود به بروز کهیر و مشکلات تنفسی، افت جدی فشارخون و حتی شوک «آنافیلاکتیک» در افرادی که از گوشت قرمز و مشتقات لبنی استفاده می‌کنند می‌انجامد.




به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپورت، متخصصان بهداشت می‌گویند: این حساسیت به دنبال وجود یک قند نسبتا شناخته‌شده موسوم به «آلفا – گال» بروز می‌کند که در بدن کنه‌ها وجود دارد اما در بدن انسان مشاهده نمی‌شود. این ترکیب همچنین در گوشت قرمز و حتی برخی محصولات لبنی نیز وجود دارد. اگرچه این قند عمدتا سبب اختلال در سیستم گوارشی انسان نمی‌شود اما وقتی کنه تک‌ستاره انسان را می‌گزد، این قند وارد خون قربانی می‌شود و از این لحظه به بعد آنتی‌بادی‌های موجود در بدن قربانی فعال شده و وقتی بار دیگر، فردِ آلوده گوشت قرمز می‌خورد، بدن وی شروع به بروز واکنش‌های آلرژیک می‌کند.

متخصصان سلامت همچنین معتقدند برخی دیگر از انواع کنه‌ها نیز ممکن است سبب بروز آلرژی به گوشت قرمز شوند. این کنه‌ها معمولا در کشورهای استرالیا، فرانسه، آلمان، سوئد، اسپانیا، ژاپن و کره جنوبی یافت می‌شوند. البته خوشبختانه برای این حساسیت درمان‌هایی نظیر آنتی‌هیستامین‌های خاص و هورمون‌ درمانی با هورمون «اپینفرین» وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین