کد خبر: ۲۵۶۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

«عصبانی نیستم» منتقدان را عصبانی نکرد!/حاشیه‌نگاری از یک جشن

بعد از آنکه شنیده می‌شد در جشنواره فیلم فجر جایزه «عصبانی نیستم» و نوید محمدزاده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد به مصلحت و به دلیل فشار‌ها از سوی مسئولان نادیده گرفته شد،‌ انجمن منتقدان کاری به این حواشی و صحبت‌های درگوشی نداشت و سه جایزه خود را در میان تشویق حاضران به این فیلم اعطا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جشن هشتم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران حواشی جالب توجهی داشت که احتمالا مهمترین آن، توجه به فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان بود که با مصلحت‌اندیشی از داوری‌های نخستین جشنواره فجر دولت تدبیر و امید کنار گذاشته شد.

بیشترین تشویق در میان اهدای جوایز جشن انجمن منتقدان به «نوید محمدزاده» مربوط می‌شد که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در «عصبانی نیستم» گرفت. گفته می‌شد که محمدزاده قرار بود این جایزه را در سی و دومین جشنواره فجر هم بگیرد اما در نهایت مصلحت‌ها و فشارها باعث شد که چنین اتفاقی نیفتد!

این بازیگر از صحنه تئاتر و با گریم به جشن انجمن منتقدان و نویسندگان آمده بود و در میان تشویق‌های زیاد حاضران جایزه خود را دریافت کرد و بلافاصله هم به صحنه تئاتر برگشت.

البته «عصبانی نیستم» دو جایزه دیگر، یعنی جایزه بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را هم گرفت.

×× این مراسم با تاخیر حدود 45 دقیقه‌ای به دلیل دیر رسیدن مهمانان آغاز شد اما استقبال از آن به حدی بود که جمعی از حاضران در کناره‌ها و راهروهای سالن ایستاده بودند و مراسم را پیگیری می‌کردند.

×× مجری مراسم شهرام شکیبا بود. به جرات می‌توان گفت کمتر کسی مانند او می‌توانست 4 ساعت برگزاری جشن انجمن منتقدان را از خشکی در بیاورد.

×× به گفته شهرام شکیبا، قرار بود فرزاد حسنی زوج او در اجرای مراسم انجمن منتقدان و نویسندگان باشد که دو روز قبل انصراف داده است و گفته است که شکیبا را دوست دارد اما با او زوج نمی‌شود!

×× مسئولان انجمن منتقدان تندیسی را برای حجت‌اله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) آماده کردند که به دلیل نیامدنش به مراسم برای او ارسال کردند. البته هیچ دلیلی برای اهدای این تندیس ویژه به ایوبی ذکر نشد اما به نظر می‌رسید این تندیس به پاس بازگشایی مجدد خانه سینما به وی اهدا شده است.

×× گرمای شدید سالن به دلیل شلوغی بیش از حد، کمی حضور در مراسم را سخت کرده بود. گفته می‌شود دلیل این گرمای بیش از حد، حضور علاقه‌مندان بیش از ظرفیت سالن ایوان شمس بوده است.

×× رضا یزدانی اجرای موسیقی مراسم را برعهده داشت که اجرای او با استقبال مخاطبان روبرو شد.

×× شهرام شکیبا در سخنانی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، عزیز‌اله حاجی‌مشهدی را دعوت کرد که شعری برای همدردی با کودکان مظلوم و جنگ‌زده‌ی غزه بخواند.

×× مهدی فخیم‌زاده برای دریافت جایزه دیپلم افتخار نقش اول مرد در سالن حضور نداشت و جایزه‌ی او به بهروز افخمی داده شد. هایده صفی‌یاری هم که تندیس بهترین تدوین را برده بود در سالن حضور نداشت و دخترش این جایزه را گرفت و متنی را در تقدیر از «عصبانی نیستم» خواند.

××× یکی دیگر از حاشیه‌های مراسم، مربوط به اهدای جایزه مریلا زارعی بود. در بخشی از جشن انجمن منتقدان، خواندن اسم بهترین بازیگر زن به مازیار میری سپرده شده بود با سخنانش کنایه‌هایی به مریلا زارعی زد.

میری قبل از آنکه پاکت برگزیده بهترین بازیگر نقش اول زن را باز کند، رو به کثیریان کرد و گفت: «این همان جایزه است؟!». بعد هم خطاب به حاضران ادامه داد که «می‌دانستم جایزه به چه کسی می‌رسد. این وظیفه را به من محول کردند چون قرار است با هم حرف بزنیم، گفت‌وگو کنیم و یکدیگر را تحمل کنیم».

پس از آنکه نام مریلا زارعی به عنوان بهترین بازیگر زن جشن هشتم خوانده شد،او روی سن آمد و در ابتدای سخناش با کمی تامل و سکوت گفت:واقعا امروز که می‌خواستم اینجا بیایم بدون اینکه به فکر جایزه باشم با عشق آمدم. برای من همیشه نظر منتقدان درباره حضورم در سینما بسیار مغتنم بوده است. بسیار خوشحالم از اینکه این جایزه را از اهل قلم می‌گیرم.

وی که به نظر می‌رسید از لحن سخنان مازیار میری دلخور شده است،ادامه داد:آقای میری جمله‌ای گفتند.با اینکه عهد کرده بودم چیزی نگویم‌. در زندگی اصل بر تحمل است و چون ایشان از تحمل صحبت کردند من هم باری که صحبت ایشان داشت را حذف می‌کنم و آنچه در دلم دارم را نمی‌گویم و می‌گذارم برای 20 سال دیگر!

به گزارش ایسنا،در هشتمین جشن بزرگ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران،علاوه بر افرادی که جوایزی گرفتند،هنرمندانی مانند بهروز افخمی،مرجان شیرمحمدی،سیدرضا میرکریمی، جعفر پناهی، آزاده نامداری، منوچهر و حامد محمدی، محسن امیریوسفی، شهین تسلیمی، فرهاد توحیدی، محمدعلی عسگرپور، علی‌اکبر و امیرحسین ثقفی، علی قائم‌مقامی، بابک حمیدیان، هومن سیدی، سامان مقدم، میلاد کی‌مرام، رضا درمیشیان، جهانگیر و باران کوثری، رخشان بنی‌اعتماد، سیاوش حقیقی، سروش صحت، نرگس آبیار، امیرحسین قاسمی، سیدجمال ساداتیان، کیانوش عیاری، مجتبی راعی، هوشنگ گل‌مکانی، مهران رجبی، هنگامه قاضیانی، هادی منبتی، پروین صفری، علیرضا داودنژاد، شهرام مکری، گوهر خیراندیش، منصور لشگری‌قوچانی، علی رویین‌تن، محمد تهامی‌نژاد، همایون امامی، اسماعیل میهن‌دوست، مسعود رایگان، رویا تیموریان، رضا درستکار، مهرزاد دانش، مصطفی رزاق‌کریمی، مریلا زارعی، رضا ناجی، رضا عطاران، شبنم مقدمی، احمد احمدی، فریبرز عرب‌نیا، مجید برزگر، مصطفی کیایی، ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، حبیب رضایی، مازیار میری، بهزاد عبدی، محمد متوسلانی، مهدی رحمانی و... حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین