کد خبر: ۲۵۷۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

برخی در مجلس از ذینفعان بورسیه وزارت علوم هستند/ استیضاح وزیر علوم شلوغ کاری است

برخی از افرادی که در مجلس هستند به نوعی از ذینفعان این موضوع هستند و بستگان و داماد‌هایشان از زمره افرادی هستند که از این بورسیه‌ها استفاده کرده‌اند و به نوعی خلاف قانون رفتار کرده‌اند و در نتیجه با سرپوش گذاشتن بر روی این موضوع و شلوغ کاری به دنبال استیضاح آقای فرجی دانا هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برخی در مجلس از ذینفعان بورسیه وزارت علوم هستند.

محسن بهرامی ارض اقدس، عضو اتاق بازرگانی تهران و ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در زمان استقرار دولت نهم و دهم ایراداتی در خصوص عدم استفاده از ابزارهای نظارتی به مجلسیان گرفته می‌شد زیرا دولت و وزراء احمدی‌نژاد قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی‌کردند و به نوعی به قوانین بی‌احترامی می‌کردند به گونه‌ای که بین برنامه چهارم و پنجم فاصله یک ساله افتاد و گزارشی از برنامه چهارم ارائه نشد.

وی افزود: البته این در حالی بود که در این برنامه اهدافی نظیر تک نرخی شدن تعداد بی‌کاران، رشد اقتصادی ۸ درصدی، و کاهش نرخ تورم و... پیش بینی شده بود.

بهرامی ادامه داد: به دلیل اینکه دولت به وظیفه خود عمل نکرده بود و حتی مصاحبه‌ای نیز از اجرای برنامه‌ها نمی‌داد، مجلس هم هیچ گزارشی برای بررسی نداشت و این موضوع در سکوت خبری گذشت.

وی تصریح کرد: بی‌اعتنایی دولت تا جایی پیشرفت که ارائه بودجه به مجلس در اواخر سال صورت گرفت و این موضوع باعث شد تا بدهی عظیمی به دولت یازدهم به ارث برسد و این در حالی است که اگر دولت در چارچوب بودجه پیش می‌رفت این میزان بدهی به پیمانکاران در حال حاضر باقی نمی‌ماند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان کرد: همچنین از دولت گذشته در زمینه مصوبات سفرهای استانی ۷۵ هزار پروژه در دست اجرا باقی مانده است که نیازمند سال‌ها زمان برای اتمام آن‌ها هستیم و از دیگر موارد می‌توان به افزایش ناگهانی نرخ ارز و افزایش تورم ۴۵ درصدی اشاره کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلسی‌ها در دولت گذشته چندان به پرسش و پاسخ از وزراء نمی‌پرداختند اما در دولت یازدهم هر چند روز یکبار در مورد استیضاح یکی از وزیران صحبت می‌شود، افزود: به نظر می‌رسد مجلسی‌ها می‌خواهند کم کاری خود در دولت نهم و دهم را هم اینک در دولت یازدهم جبران کنند البته نه این افراط درست است نه تفریط گذشته درست بود.

بهرامی خاطرنشان کرد: متاسفانه بی‌اعتنایی مجلسی‌ها در دولت گذشته تا جایی پیش رفت که باعث شد برخی از تخلفات نهادینه شود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا موضوع بورسیه‌های غیر قانونی که از سوی وزیر علوم مطرح شده است به مذاق مجلسی‌ها خوش نیامده و خواستار استیضاح او هستند نیز گفت: زیرا برخی از افرادی که در مجلس هستند به نوعی از ذینفعان این موضوع هستند و بستگان و داماد‌هایشان از زمره افرادی هستند که از این بورسیه‌ها استفاده کرده‌اند و به نوعی خلاف قانون رفتار کرده‌اند و در نتیجه با سرپوش گذاشتن بر روی این موضوع و شلوغ کاری به دنبال استیضاح آقای فرجی دانا هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین