کد خبر: ۲۵۷۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
نایب رییس اول فراکسیون دانشگاهیان مجلس در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

فرجی‌دانا قربانی مخالفت تندروها با دولت

«هم آقای فرجی‌دانا و هم دیگر اعضای هیات دولت به خوبی می‌دانند که وزیر علوم نخستین قربانی دولت نهم در مسیر گروکشی‌های سیاسی مجلس در برابر بهارستان است. امروز دیگر تنها مساله پرونده هسته‌ای و مخالف‌خوانی‌ها در مجلس مطرح نیست بلکه آنها به پیش آمده و این بار از آنچه در وزارت علوم دولت روحانی می‌گذرد، نگران‌اند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حامد قادرمرزی، نایب رییس اول فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفت: «وزیر علوم تا به اینجای کار یکی از وزرای خوب کابینه آقای روحانی است و البته از بد روزگار با مخالفت برخی در مجلس مواجه است که نگران از دست رفتن قدرت‌شان در دولت هستند و در عین حال ماجرا را سیاسی کرده‌اند و بنا دارند تا در استیضاح وزیر علوم با تمام ادبیات تولید شده از سوی دولت تا به اینجای کار مقابله کنند. در یک کلام رضا فرجی‌دانا قربانی مخالفت تندروها با دولت شده است.»

این نماینده مجلس به «آفتاب» گفت: «هم آقای فرجی‌دانا و هم دیگر اعضای هیات دولت به خوبی می‌دانند که وزیر علوم نخستین قربانی دولت نهم در مسیر گروکشی‌های سیاسی مجلس در برابر بهارستان است. امروز دیگر تنها مساله پرونده هسته‌ای و مخالف‌خوانی‌ها در مجلس مطرح نیست بلکه آنها به پیش آمده و این بار از آنچه در وزارت علوم دولت روحانی می‌گذرد، نگران‌اند. البته از یک منظر جای نگرانی هم دارد. دولت روحانی به قول خودش دارد ویرانه تحویل گرفته را آواربرداری می‌کند و قرار نیست آواربرداری به سبک مورد علاقه اصولگرایان و به ویژه برخی تندروها در مجلس باشد.»

او که از منتقدان استیضاح وزیر علوم است همچنین افزود: «انتقادها به دولت پایان نخواهد یافت، این دولت نه منابع مالی برای پیشبرد اهداف مورد نظرش دارد و نه از همراهی حداقلی بهارستان برخوردار است. می‌خواهم بدانم اگر چهار سال دیگر دولت مورد علاقه دوستان ما در مجلس تمدید می‌شد، چه بر سر منافع ملی کشور می‌آمد. این سوالی است که امروز بیش از هر زمان دیگری پیش روی اصولگرایان است و باید دستکم پیش وجدان خودشان پاسخگوی این مساله باشند.»

حامدقادرمرزی پیش از این از ردپای ده نماینده مجلس نهم در فهرست بورسیه‌ها خبر داده بود و انتشار این خبر فردای همان روز با واکنش غلامعلی حداد عادل و مهدی کوچک‌زاده در صحن علنی مجلس مواجه شد.

با وجود حاشیه‌های فراوان درباره احتمال وجود اسامی برخی نمایندگان و وابستگان‌شان در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی، برخی هنوز این مسائل را سخن‌پراکنی و شایعه‌سازی می‌دانند. باید دید تا روز چهارشنبه و استیضاح وزیر علوم چه اسناد و مدارکی در بهارستان افشاد خواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین