کد خبر: ۲۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹

حمایت جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان فعال دانشگاه رازی از وزیر علوم

«ما امیدواریم آن دسته از نمایندگان فهیم و پاکی که دغدغه‌ای جز دفاع از منافع ملت ایران ندارند... به دفاع از حیثیت مجلس برخیزند و اجازه ندهند اعتبار این نهاد مردمی با تلاش‌های معدودی از نمایندگان خدشه‌دار شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان فعال دانشگاه رازی کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردند.

به گزارش آفتاب، در بخشی از این بیانیه آمده است: هشت سال دولت مهرورزی انواع تضییقات و فشارها را بر دانشگاه و جامعه دانشگاهی وارد کرد... هنوز آثار این اقدامات مخرب به کلی از میان نرفته است. عجیب این است که در تمام مدتی که دولت پیشین مشغول رفتارهای قانون‌شکنانه خود و تضییع حقوق دانشگاهیان بود عزم قاطع و صدای بلندی در اعتراض به این تخلفات شنیده نشد، تا این که دانشگاهیان مطالبه خود را در انتخابات اخیر مطرح کردند و رییس‌جمهور محترم آشکارا به دفاع از مطالبات آنان پرداخت و با رأی مردم این مطالبه به تأیید ملت فهیم ایران رسید. دولت پیشین زمانی که عمر خود را پایان‌یافته دید آخرین ضربه‌های خود را در آخرین روزها نیز بر جامعه دانشگاهی وارد کرد.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: متأ‌سفانه برخی از معدود نمایندگانی که عموماً در دولت پیشین بر تخلفات و سوءاستفاده‌ها و مظالم آشکاری که بر دانشگاهیان رفته بود، چشم خود را بسته بودند؛ درست از زمانی که دولت جدید برای بازگشت به رویه‌های قانونی و حمایت از حقوق تضییع‌شده دانشگاهیان عزم خود را جزم کرد، اعتراضات و سنگ‌اندازی‌هایشان در مجلس نیز آغاز شد. مجلسی که فلسفه وجودی‌اش مبارزه با تخلفات و سوءاستفاده‌هاست و به گفتهٔ رهبر کبیر انقلاب عصاره فضایل ملت است، در کمال شگفتی صداهای قلیل اما شومی از آن به گوش می‌رسد و افرادی معدود در آن نه تنها اراده‌ای برای مبارزه با روندهای غیرقانونی ندارند، بلکه تمام تلاش‌شان را می‌کنند که مانع از مبارزه دولت با بی‌قانونی‌ها شوند. استیضاح وزیر شجاع علوم نمونه‌ای از تلاش‌های این عده از نمایندگان است که درست پس از افشای اخبار بورسیه‌های غیرقانونی به جریان افتاده است. ما گرچه می‌دانیم با حربهٔ استیضاح، در عزم دولت تدبیر و امید در دفاع از دانشگاهیان خدشه‌ای وارد نخواهد شد، لازم می‌دانیم بدین وسیله حمایت قاطع خود را از وزیر محترم علوم و سیاست‌های این وزرات‌خانه اعلام داریم.

به گزارش آفتاب، این بیانیه می‌افزاید: ما دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی کشور از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری در دفاع از جامعه دانشگاهی و مبارزه با رویه‌های غیرقانونی در این وزارت‌خانه قویاً پشتیبانی می‌کنیم.

این دانشجویان در پایان خطاب به نمایندگان مجلس نوشته‌اند: ما امیدواریم آن دسته از نمایندگان فهیم و پاکی که دغدغه‌ای جز دفاع از منافع ملت ایران ندارند... به دفاع از حیثیت مجلس برخیزند و اجازه ندهند اعتبار این نهاد مردمی با تلاش‌های معدودی از نمایندگان خدشه‌دار شود. بی‌شک مردم ایران در چنین لحظات سرنوشت‌سازی با تیزبینی واکنش وکلای خود را در خانه ملت زیر نظر دارند و عملکرد آنان در حافظهٔ آنان باقی خواهد ماند. ما تأکید می‌کنیم استیضاح وزیر علوم بیش از آن که صحنه‌ای برای قضاوت در مورد رویکردهای به‌حق وزیر محترم باشد، آزمونی است برای نمایندگان محترم مجلس تا ملت فهیم ایران بدانند تا چه اندازه حامی منافع حقه ملت هستند. 

اسامی امضاکنندگان این نامه‌ نزد «آفتاب» محفوظ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین