کد خبر: ۲۵۷۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
دکتر علی تقی‌زاده:

وزیر علوم واقعیت‌ها را به مجلس بگوید

دکتر علی تقی زاده گفت: عده ای به دلیل تغییر دولت و مدیریت وزارت علوم نتوانستند به اهداف خود برسند. برای همین در مجلس سروصدا می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: دکتر علی تقی زاده، استاد حقوق دانشگاه علامه طباطبائی، درباره استیضاح وزیر علوم به «آفتاب» گفت: طرفداران و وابستگان دولت قبلی دنبال استیضاح هستند. این طیف از وزارت علوم در دوره قبلی رانت ویژه ای داشتند. در واقع افراطیون به خیلی از برنامه ها و اهداف خود در دوره وزیر علوم قبلی رسیدند ولی خیلی از این برنامه ها ناقص مانده بود.

وی ادامه داد: تغییر دولت و وزیر علوم به افراطیون اجازه نداد که اهداف خود را دنبال کنند. من فکر می کنم سروصدای زیاداین طیف به دلیل ناقص ماندن اهدافو برنامه های آنهاست. برای همین وقتی وزیر علوم جدیدمعرفی شد بعه آن رای اعتماد ندادند. این عدم رای ندادن در امتداد به خطر افتادن منافع فردی-گروهی این طیف بود. حالا استیضاح را در ادامه همان روند می بینم.

وی گفت:دکتر فرجی دانا یک چهره آکادمیک و علمی است و به هیچ وجه فردی سیاسی نیست. اما تفکر تندروان، چون با فکر آکادمیک و علمی تقابل دارد، مدیریت علمی دکتر فرجی دانا را قبول ندارند. افراطیون بیشتر دنبال اهداف سیاسی خود از تریبون دانشگاه هستند در مقابل مدیریت علمی-آکادمیک می ایستند.

این استاد دانشگاه گفت: استیضاح بیش از علت مدیریتی داشته باشد، علت سیاسی دارد. تا آنجا که من اطلاع دارم استیضاح باید به دلیل ضعف مدیریتی و عدم توجه به قوانین و مقررات از طرف وزیر و وزارتخانه باشد. در حالی که این استیضاح درست برعکس است. استیضاح یک ابزار قانونی و نظارتی در اختیار نمایندگان مجلس است و نباید این ابزار نباید به دلیل سیاسی استفاده شود. نمایندگان با استیضاح منویات سیاسی خود را مطرح می کنند.
 
استاد حقوق دانشگاه علامه طباطبائی گفت: عده ای در داخل مجلس تفکر نفع گرایی فردی را دنبال می کنند. اینها می خواهند از طریق طرح بحث استیضاح، منافع خود را از دست ندهند و برای وزیر و دولت خط و نشان می کشند. اما این طیف در مجلس در اقلیت هستند. اکثریت نمایندگان این تفکر را دنبال نمی کنند.

نماینده مجلس ششم افزود: من روان شناسی مجلس را می دانم و فکر می کنم که در این شرایط باید واقعیت را با نمایندگان مجلس در میان گذاشت. باید به اینها گفت که در 8 سال گذشته چه بر کشور و بر وزارت علوم و دانشگاه ها گذشته است. بخش عقلا و معتدل مجلس کسانی هستند که واقعا به مسائل و واقعیت ها بدون تعصب گوش می کنند. عقلای مجلس تسلیم نفع گروهی خاص از نماینده ها نمی شوند . امیدوار هستم که استیضاح به نتیجه نرسد.

تقی زاده درباره مشکلات دانشگاه ها بعد از استیضاح تصریح کرد: ما الان در شروع سال تحصیلی جدید هستیم و این تغییر و تحول مسلما به ضرر دانشگاه خواهد بود. نمایندگان مجلس هم ضرر دولت و ملت را نمی خواهند.  از طرف دیگر قاطبه دانشگاه از این استیضاح ناراحت هستند و باارسال نامه و از طرق مدنی حمایت خود را از وزیر علوم اعلام کردند. اگر نمایندگان مجلس نمایندگان مردم هستند باید به خواست مردم توجه کنند. این طرز رفتار و برخورد در افکار عمومی و مردم و میان دانشگاهیان تاثیر منفی دارد . مسلما این رفتار و بی توجهی به خواست افکار عمومی عواقب منفی برای استیضاح کنندهها خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین