کد خبر: ۲۵۷۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱

زمین لرزه به 10 هزار واحد مسکونی آبدانان خسارت وارد کرد

استاندار ایلام گفت: با توجه به برآورد کارشناسان، 10 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستان آبدانان در اثر زمین لرزه صبح امروز دوشنبه دچار خسارت شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «محمدرضا مروارید» شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست هماهنگی مدیریت بحران استان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه زمین لرزه امروز با توجه به اطلاع رسانی های روز گذشته تلفات جانی به همراه نداشته اما آسیب های جدی به منازل مسکونی مردم وارد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که پس لرزه ها همچنان ادامه دارد، مردم بسیار نگران هستند و به علت ترک هایی که در دیوار خانه های مردم کانون زمین لرزه ایجاد شده آنان احساس امنیت نمی کنند که به منازل خود برگردند.

استاندار ایلام تاکید کرد: اقامتگاه هایی برای اسکان مردم وحشت زده از زمین لرزه دایر شده تا در آنها اسکان یابند و ظرف چند روز آینده اقدام های جدی تر برای بازسازی منازل مسکونی انجام خواهد گرفت.

مروارید گفت: از استان های خوزستان، کرمانشاه و لرستان چادر برای اسکان زلزله زدگان حمل شده و در حال پخش در بین آنان است که امیدواریم هرچه زودتر مردم آرامش خود را بازیابند و به جریان زندگی برگردند.

وی اظهار کرد: 317 نفر که زخم برداشته بودند به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که بدون فوت وقت به مشکلات آنان رسیدگی شد و مجروحانی که نیاز به اعزام به مراکز درمانی مجهزتر داشتند به ایلام و خوزستان اعزام شدند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام ابراز امیدواری کرد که با توجه به مشکلات مردم برای تامین آب آشامیدنی و مواد غذایی، پتو و چادر هرچه زودتر با کمک جمعیت هلال احمر در اختیار آسیب دیدگان قرار گیرد.

آبدانان در 180 کیلومتری جنوب خاوری شهر ایلام واقع است و از روز گذشته تاکنون بیش از 55 پس لرزه در آن رخ داده است.

بخش هشت هزار نفری مورموری کانون اصلی این زمین لرزه بود که در اثر شدت این حادثه به هشت روستای آن خسارت جدی و آسیب های گسترده وارد شده است.

موموری از توابع شهرستان آبدانان در فاصله 210 کیلومتری ایلام قرار دارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین