کد خبر: ۲۵۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
بهروز بید آباد:

فردا روز امتحان مجلس است/ مجلس فکری برای مشکل بیکاری کند

نکند خدای نکرده از مجلس شورا که نام آن بر اساس آیات قرآن و برای ملت ایران انتخاب شده است به عنوان ابزاری برای اعمال سیاستھای جناحی، قومی و فامیلی استفاده شود، بله امروز روز امتحانی بزرگ است که در خاطر ملت بزرگ ایران خواھد ماند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یك كارشناس ارشد اقتصادی گفت: فردا روز امتحان مجلس است.

بهروز بید آباد، كارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ھفته گذشته در اخبار شنیدیم که اولین زن تاریخ که موفق به اخذ بزرگترین مدال ریاضی جھان گردید یک زن ایرانی بود که اعظم تحصیلات خود را در ایران سپری کرده بود. این موضوع که تحسین جھانیان را بر انگیخت در حاشیه نیز مطالبی دارد که جالب است به آن توجه شود.

وی افزود: اول آنکه نظام آموزش ابتدایی و عالی در ایران می تواند چنین استعدادھایی که تعداد آن ھا ھم کم نیست را تا مراحلی در خود پرورش دھد که جای بسی سرافرازی است.

بید آباد ادامه داد: دوم آنکه چه کمبود ھایی در نظام آموزش عالی موجود است که نمی تواند این نخبگان را تا آخرین مراحل از آموزش و تحقیقات جلو ببرد و بعضا مجبور می شوند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنند.

این كارشناس اقتصادی گفت: سوم آنکه چرا دولت و مجلس شورای اسلامی برنامه مناسب برای استفاده بھینه از این مغزھا را فراھم نمی کنند. ھمه می دانند که این افراد بعضا ممکن است در مراکزی جذب شوند که نا خواسته از نتایج کار آنھا برای مخالفت با دولت و ملت ایران استفاده شود.

وی افزود: لذا سئوالات امتحانی زیر را مردم ایران امروز مطرح می کنند. مردم ایران امروز از مجلس خود می پرسند که مجلس درخواست استیضاح وزیر محترم علوم را به چه منظور مطرح کرده است و چه درخواستھایی از نظام آموزش عالی کشور دارد.

وی تصریح كرد: آنھا می خواھند بدانند که دولت و مجلس چه برنامه و اھدافی برای آینده آموزش و تحقیقات در این سرزمین ترسیم می کنند و دولت و مجلس چه برنامه ھایی برای فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه ھا دارند که تعداد آن ھا روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: نکند خدای نکرده از مجلس شورا که نام آن بر اساس آیات قرآن و برای ملت ایران انتخاب شده است به عنوان ابزاری برای اعمال سیاستھای جناحی، قومی و فامیلی استفاده شود، بله فردا روز امتحانی بزرگ است که در خاطر ملت بزرگ ایران خواھد ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین