کد خبر: ۲۵۷۹۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

وزیر نفت: پالایشگاه خلیج فارس مشکل بنزین و گازوییل کشور را حل می‌کند

وزیر نفت گفت: پالایشگاه در حال ساخت ستاره خلیج فارس، مهمترین پروژه پالایشگاهی محسوب می شود که با بهره برداری از آن مشکل کیفیت و کمیت بنزین و گازوییل تولیدی در کشور رفع می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه پنجشنبه شب در نشست مدیران این پروژه در بندرعباس افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس پس از طرح های توسعه پارس جنوبی، از مهمترین پروژه های نفتی کشور است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را 75 درصد اعلام و اضافه کرد : بنزین و گازوییل تولیدی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس دارای استاندارد یورو پنج خواهد بود. 

ویزنفت یادآور شد:برای حل مشکلات مالی و مدیریتی این پروژه اقدامات خوبی انجام شده و براساس برنامه ریزی ها انتظار می رود واحد ردیف اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با ظرفیت تولید 120 هزار بشکه معیانات گازی در نیمه اول سال 94 به بهره برداری برسد.

به گفته زنگنه،ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس 360 هزار بشکه است که با تکمیل تمامی واحدها به این ظرفیت خواهیم رسید.

زنگنه متذکر شد: پیشرفت فیزیکی این طرح در واحدها و بخش های مختلف، متفاوت است و مجموع پیشرفت فیزیکی طرح پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس 75 درصد است اما مقدار باقی مانده از طرح تا تکمیل نهایی زمان زیادی می گیرد و باید آزمایش های واحدهایی که قرار است بهره برداری شوند، انجام شود.

وزیر نفت اضافه کرد: بخش اصلی بنزین تولیدی در این پالایشگاه برای صادرات خواهد بود اما از آن برای مصرف داخلی نیز استفاده می شود.

زنگنه در مورد مهمترین طرح های وزارت نفت گفت: در خلیج فارس یک طرح یک میلیارد دلاری برای تولید بنزین با کیفیت خوب داریم و همچنین 17 طرح پالایشگاهی و پارس جنوبی از دیگر طرح های مهم وزارت نفت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین