کد خبر: ۲۵۸۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

همكاری مجلس ايران و پارلمان تركيه در ماجرای «بابك زنجانی»

رد پاي بابك زنجاني حالا فراتر از مرزهاي داخلي دنبال مي شود. از ميان كشورهايي چون تاجيكستان، مالزي و تركيه، كشور تركيه بيش از ديگر كشورها در ماجراي فساد و مبادلات تجاري زنجاني نقش داشته و حالا هم مجلس ايران بنا دارد با ارتباط مستقيم با پارلمان تركيه ابعاد فساد مالي صورت گرفته در همكاري زنجاني و رضا ضراب و برخي ديگر چهره ها در اين كشور را دنبال كند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: رد پاي بابك زنجاني حالا فراتر از مرزهاي داخلي دنبال مي شود. از ميان كشورهايي چون تاجيكستان، مالزي و تركيه، كشور تركيه بيش از ديگر كشورها در ماجراي فساد و مبادلات تجاري زنجاني نقش داشته و حالا هم مجلس ايران بنا دارد با ارتباط مستقيم با پارلمان تركيه ابعاد فساد مالي صورت گرفته در همكاري زنجاني و رضا ضراب و برخي ديگر چهره ها در اين كشور را دنبال كند.

اميرعباس سلطاني در همين زمينه به رايزني هاي مجلس ايران با پارلمان تركيه و وزارت دادگستري اين كشور اشاره دارد و مي گويد:« در تركيه اسناد مدوني از همكاري بابك زنجاني و رضا ضراب وجود دارد و به گمانم حلقه مفقوده پرونده زنجاني در ايران، ارتباط مستقيم زنجاني و ضراب بوده و تا اطلاعات همكاري اين دو به پرونده اضافه نشود، مسير پرونده به سمت درستي هدايت نخواهد شد.»

بابك زنجاني 9 دي سال گذشته بازداشت و از همان روز در زندان به سر مي برد. برخي از عدم همكاري او با بازجوها و برحي از همكاري اش خبر داده اند اما ابعاد پرونده او پيچيده است و پيگيري آن از سوي نهادهاي مختلف در ايران دنبال مي شود.

سلطاني همچنين مي افزايد:« نمايندگاني از قوه قضاييه نيز پيش از اين به تاجيكستان و تركيه و مالزي رفته بودند و مشغول شناسايي اموال حارج از كشور او هستند، اگر چنين نشود و نتوانيم منابع مالي خارج شده را به كشور باز گردانيم، نمي توان روي صاف شدن بدهي هاي زنجاني به وزارت نفت حساب كرد. به همين خاطر كميسيون انرژي مجلس بنا دارد تا موضوع روابط تجاري زنجاني در تركيه را تحت نظر قرار داده و در اين زمينه پيگيري هاي لازم را انجام دهد.»

او البته پيش از اين از اعزام هيات پارلماني ايران به تركيه به منظور بررسي همين مساله خبر داده بود.

بابك زنجاني از جمله رانت خواران بزرگ هشت سال مديريت دولت احمد نژاد است كه به گفته وزير نفت به هر نفر ايراني 110 هزارتومان بدهكار است. زنگنه فساد صورت گرفته در پرونده زنجاني را بزرگترين پرونده فساد در تاريخ چند دهه اخير ايران نام برده بود.

4 وزير دولت محمود احمدي نژاد اعتبار بابك زنجاني را تضمين كرده بودند، اعتباري كه حالا به چارديواري زندان اوين ختم شده است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
غمدیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
4
به جرم این ... بابک زنجانی و همدستان او زودتر رسیدگی شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین