کد خبر: ۲۵۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

برق‌گرفتگی در چالش سطل یخ!/تصاویر

خودروی آتش‌نشانی که قرار بود برای ریختن آب پرفشار به روی دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد، به خطوط برق پرفشار برخورد کرد و 4 آتش‌نشانی که روی نردبان آن بودند، دچار برق‌گرفتگی شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشرق نوشت:  دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی آمریکا با مشارکت کارکنانشان در کمپین موسوم به چالش سطل آب یخ، ابراز مخالفت کرده‌اند. در حالی که این کمپین با نیات ظاهرا خیرخواهانه تشکیل شده، اما مقامات آمریکایی معتقدند کارمندان دولتی خصوصا افراد رده‌بالای دولتی باید از شرکت در این کمپین به علت ترس از نقض قواعد اخلاقی، پرهیز کنند.

وزارت خارجه و مجلس نمایندگان آمریکا از کارمندان خود خواسته‌اند از شرکت در این کمپین خودداری کنند زیرا مقامات دولتی حق ندارند از موقعیت خود برای منافع غیردولتی استفاده کنند.



وزارت دفاع آمریکا نیز سربازان و نظامیان آمریکایی را از شرکت در کمپین آب یخ در شرایطی که لباس نظامی بر تن دارند، منع کرده است.

علاوه بر مخالفت دستگاه‌های دولتی، کمپین موسوم به چالش سطل آب یخ، مشکلات جانبی مختلفی را نیز در آمریکا و سایر نقاط جهان ایجاد کرده است. از شوکه شدن افرادی که روی خود سطل یخ ریخته‌اند و به مراقبت پزشکی فوری محتاج شده‌اند تا آتش‌نشانانی که با هدف کمک به افراد شرکت‌کننده در این کمپین، خودشان دچار برق‌گرفتگی شده‌اند.

به عنوان مثال، چند روز پیش در دانشگاه کامبلسویل آمریکا خودروی آتش‌نشانی که قرار بود برای ریختن آب پرفشار به روی دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد، به خطوط برق پرفشار برخورد کرد و 4 آتش‌نشانی که روی نردبان آن بودند، دچار برق‌گرفتگی شدند.
برق‌گرفتگی آتشنشانان آمریکایی در چالش سطح یخ

حال دو تن از این افراد، وخیم گزارش شده به طوری که سوختگی یکی از آنها 55 درصد اعلام درصد شده است.

اين كمپين از چندی پیش و با قصد كمك به بيماران مبتلا به بيماري عصبي اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و اطلاع‌رساني عمومي درباره اين بيماري بسيار نادر آغاز شد. این بيماري باعث تحلیل بافت عصبی مغز طي مدت زمان طولاني مي‌شود و بيمار مبتلا را ذره ذره به فلج كامل بدني مبتلا مي‌كند آن‌هم در شرايطي كه مغزش بدون هيچ عيب و نقصي به كار خود ادامه مي‌دهد. معروف‌ترين شخص مبتلا به اين بيماري استيفن هاوكينگ است.



برق‌گرفتگی آتشنشانان آمریکایی در چالش سطح یخ

حالا اين بيماري ناشناخته و خاص به كمك کوری گرفین جوان آمریکایی ابداع كننده «چالش آب يخ» به مردم جهان معرفي شده است. اين چالش به اين شكل طراحي شده كه در ابتدا فرد به چالش كشيده شده بايد ظرف كمتر از 24 ساعت يك سطل آب يخ را روي سر خودش خالي يا صد دلار به مبتلايان به اين بيماري كمك كند و پس از آن سه نفر ديگر را نيز به اين چالش دعوت كند. به همين خاطر و به ياري شبكه‌هاي اجتماعي اين چالش كه از آمريكا شروع شده بود به سرعت در تمام جهان فراگير شد.

شماری از چهره‌هاي معروف در سراسر جهان اين چالش را پذيرفته و به جز ريختن ظرف آب يخ روي سر خود صد دلار كمك لازم را نيز پرداخت كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین