کد خبر: ۲۶۰۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴

احتمال حمله هوایی انگلیس علیه داعش

وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: اقدام داعش در گروگان گرفتن یک انگلیسی احتمال حملات هوایی علیه این شبه‌نظامیان را بیشتر نمی‌کند اما در عین حال این گزینه را منتفی نیز نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که داعش روز سه‌شنبه ویدئو سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی به نام استیون ساتلوف را منتشر کرده و تهدید کرد در صورت عدم عقب‌نشینی آمریکا از حمله به داعش گروگان‌ انگلیسی خود را نیز خواهد کشت.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: این مسئله ابداً تفاوتی در برنامه‌ریزی راهبردی ما ایجاد نمی‌کند. اگر ما به این نتیجه برسیم که حملات هوایی سودمند خواهند بود مطمئناً آن‌ را در نظر خواهیم گرفت اما در حال حاضر تصمیمی برای این کار نگرفته‌ایم.

هاموند این اظهارات را پس از نشست کمیته اضطراری دولت انگلیس مطرح کرده و گفت: تحلیل اولیه دولت انگلیس نشان می‌دهد که ویدئو حقیقی است. شبه نظامی داعش که در ویدئو سر بریدن ساتلوف ظاهر می‌شود همان کسی است که با لهجه انگلیسی لندنی در ویدئوی سربریدن جیمز فولی ظاهر شد.

وی افزود: از من انتظار نداشته باشید درباره گزینه‌های مختلفی که در نظر خواهیم گرفت بحث کنم اما من می‌توانم به شما اطمینان دهم ما هر گزینه ممکن برای حفظ جان این شخص را بررسی خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین