کد خبر: ۲۶۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱

معاون وزیر ارشاد: دولت به حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه دارد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تلاش دارد که حوزه فرهنگ و هنر را مورد توجه ویژه قرار دهد تا به شکوفایی هر چه بیشتر این حوزه در ایران اسلامی دست یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈحسین نوش آبادیˈ شامگاه چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بی تردید رسیدن به این هدف والا در سایه سیاست و برنامه های اعتدالی دولت یازدهم امکان پذیر است.

نوش آبادی گفت: معتقدیم دین اسلام، دین عقلانیت و اعتدال است و سیاست افراط و تفریط یکی از موضوعات مهمی است که به فرهنگ آسیب می زند.

وی ادامه داد: باید قداست حوزه فرهنگ و هنر حفظ شود و افراد صاحب قلم و فرهنگ در این حوزه وارد شوند.

معاون وزیر ارشاد با یادآوری این که جهت گیری دولت در انتخاب مدیران سیاسی، خطی و حزبی نیست، اظهار داشت: ممکن است گرایش هایی وجود داشته باشد ولی این گرایش ها در انتخاب مدیران ملاک قرار نمی گیرد.

وی با بیان این که ˈ ما در حوزه سیاست افراد زیادی داریم و این حوزه فرهنگ و هنر است که مهجور مانده و نیاز به افراد بیشتر صاحب ذوق داردˈ، تصریح کرد: باید به دور از نگاه متحجرانه و ولنگارانه، نگاه ما به این حوزه مسوولانه باشد.

نوش آبادی به ویژگی های یک مدیر فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: یک مدیر فرهنگی باید به دور از هرگونه افراط و تفریطی، در برخورد با مسایل و افراد فرهنگی انعطعاف داشته باشد و به نظر مشورتی افراد صاحب نظر در پیشبرد و شکوفایی این حوزه توجه جدی نشان دهد.

در این آیین، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز گفت: همه حوزه ها از اقتصاد تا سیاست به فرهنگ منتهی می شوند.

ˈکمال دهقانی فیروز آبادیˈ گفت: برخلاف مکاتب غربی، ما معتقدیم که فرهنگ زیربناست و ارزش های اسلامی نیز اساس و خمیرمایه فرهنگ هستند.

وی افزود: دنیای غرب هر چند به لحاظ اقتصادی و تکنولوژی پیشرفت خوبی داشته اند ولی به دلیل ضعف فرهنگی دو جنگ جهانی را بر بشریت متحمل کرده و درصورتی که به اخلاقیات بازنگردند، امکان جنگ سومی هم وجود دارد.

در این آیین ˈبهزاد مریدی ˈبه عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس معرفی شد و از تلاش های ˈاحمد همتی بوشهریˈ قدردانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین