کد خبر: ۲۶۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

حضور تروریست های چینی در داعش اثبات شد

دو عکس منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان از دستگیری یک مرد چینی مرتبط با گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، در صورت اثبات این موضوع ، این مرد نخستین چینی شناسایی شده در گروه تروریستی داعش است.

این عکس در صفحات فیسبوک قرار گرفته و نشان می دهد یک مرد تنومند تروریست، نماد گروه داعش را در بازوی چپ خود منقش کرده است.

وی را که دارای چهره ای خود آلود است و لباس نظامی سبزرنگ برتن دارد یک سرباز عراقی همراهی می کند.

روزنامه صبح جنوب چین روز پنجشنبه نوشت که سفارت چین در عراق و وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوال این روزنامه در خصوص فرد دستگیر اظهارنظری نکرده اند.

ˈوو سیˈ فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه ماه گذشته اعلام کرد که برخی افراط گرایان از منطقه خودمختار سین کیانگ برای طی دوره های آموزشی به خاورمیانه رفته اند و ممکن است برخی نیز برای جنگ در عراق باشند.

وی گفته بود که عملیات تروریست ها در سوریه ، این کشور را به زمین تمرین تروریست ها و افراطیون بسیاری از کشورها تبدیل کرده است.

زنان اویغور در منطقه خودمختار سین کیانگ چین نیز اواخر مردادماه از دریافت پیام هایی از طریق شبکه های اجتماعی برای تن دادن به خواسته های نامشروع تروریست های داعش خبرداده بودند.

مقامات چین پیش از این از پیوستن تعدادی از شهروندان این کشور به تروریست های داعش خبرداده بودند.

فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه از تاثیر تروریست ها و افراط گرایان در سوریه و عراق بر شهروندان چینی به شدت ابراز نگرانی کرده است.

هم اکنون افراط گرایانی از کشورهای منطقه خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، اروپا، استرالیا، شمال آمریکا و چین با گروه تروریستی داعش همکاری می کنند.

گزارش رسانه ها نشان می دهد حدود 100 تبعه چین با تروریست ها در خاورمیانه همکاری می کنند.

در یک ویدیو که سال گذشته در شبکه یوتیوب منتشر شد یک مرد چینی که خود را ˈبو وانگˈ می خواند، گفت که به تروریست های داعش در سوریه پیوسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین