کد خبر: ۲۶۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

جاده خلخال به پونل باز هم قربانی گرفت

ادامه بی توجهی مسوولان به جاده خلخال ، پونل موجب افزایش تلفات انسانی در این محور پرتردد و زیبای شهرستان خلخال شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، در حالی که هنوز چند روز از حادثه دلخراش رانندگی منجر به مرگ راننده جوان خودروی پراید در منطقه زندانه این راه سپری نشده راه خلخال به پونل امروز در همین محل دو قربانی جدید به جمع قربانی های خود افزود.

این حادثه عصر امروز با فاصله چند متری از محل حادثه قبلی اتفاق افتاده و به علت خارج شدن خودروی پراید از جاده و نبود مانع در کنار جاده برای جلوگیری از خروج آن خودروی پراید به اعماق دره در اطراف جاده پرت و دو سرنشین آن که زن و شوهر اهل خلخال بودند جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در محل حادثه حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: مردم خلخال و مسافران این جاده زیبا تاوان بی توجهی مسوولان وزارت راه و شهرسازی را پس می دهند.

جلیل جعفری بنه افزود: در حالی که مشکلات فراوانی از جمله نبود گاردریل ، آسفالت مناسب ، فقدان خط کشی ، ریزش سنگ ، وجود پرتگاه های عمیق و دها مشکل دیگر جان مسافران خودروهای عبوری این جاده را تهدید می کند وزیر راه و شهرسازی و مسوولان ذیربط این وزارتخانه همچنان نظاره گر قربانی های این جاده و از دست رفتن عزیزان مردم خلخال و یا مسافران عبوری اهل سایر مناطق کشورمان در محور ارتباطی خلخال به گیلان هستند. 

وی گفت: مردم خلخال چه گناهی کرده اند که تاوان بی توجهی مسوولان وزارت راه و شهرسازی را به این جاده و یا جاده خلخال به اسالم پس می دهند.

وی اظهار کرد: ادامه این گونه حوادث رانندگی دلخراش در این محور مایه شرمساری 

است.

جعفری افزود: پس از گذشت نیم قرن از آغاز عملیات اجرایی این جاده 80 کیلومتری هنوز مسوولان وزارت راه و شهرسازی به دلایل مختلف این پروژه را از پیمانکار مجری آن تحویل نگرفته و نصب گاردریل و علایم ایمنی مورد نیاز راه را به دلیل در دست احداث بودن پروژه به تعویق می اندازند.

وی بیان کرد: من بارها مساله تامین اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی این راه و نیز احداث تونل در این محور را برای استفاده دایمی مردم خلخال از این جاده و کاهش حوادث رانندگی در آن در وزارت راه و شهرسازی مطرح کرده ام ولی ادامه بی توجهی مسوولان این وزارت خانه جای بسی تاسف است. 

به گزارش ایرنا ، علیزاده مسوول گروه امداد نجات جاده ای جمعیت هلال احمر خلخال نیز گفت: بلاتکلیفی جاده مسوولان امداد نجات این راه را سردرگم کرده است.

وی افزود: در حالی این حادثه در منطقه ای بین گردنه الماس خلخال و گردنه زندانه در حوزه استحفاظی استان گیلان اتفاق افتاده نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر خلخال امروز پس از بیرون کشیدن کشته شدگان حادثه از اعماق دره ساعت ها منتظر رسیدن پلیس راه گیلان و مسوولان امدادی استان گیلان ماندند.

وی گفت: نیروهای امداد و نجات مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر خلخال همانند حادثه چند روز قبل و حوادث گذشته بلافاصله در محل حادثه حاضرشده ولی واقع شدن بیش از 60 کیلومتر از این جاده در حوزه استحفاظی استان گیلان کار رسیدگی به وضعیت مصدومان و یا فوت شدگان جاده را از لحاظ قانونی با مشکل مواجه کرده است. 

راه در حال احداث خلخال به پونل که از چند سال گذشته بهره برداری شده هنوز به طور رسمی افتتاح نشده و آبستن بسیاری از حوادث دلخراش رانندگی بوده است.

در حالی که بیش از نیم قرن از آغاز عملیات اجرایی جاده خلخال به پونل گذشته مسوولان راه و شهرسازی شهرستان و استان اردبیل همچنان این جاده را یک پروژه در حال احداث معرفی می کنند.

یکشنبه گذشته در اثر حادثه رانندگی ناشی از وجود مه غلیظ در جاده پونل به خلخال راننده یک دستگاه خودروی سواری پراید جان باخت.

در این حادثه که در 25 کیلومتری جاده پونل به خلخال رخ داد سواری پراید به دلیل محدودیت دید ناشی از وجود مه غلیظ به اعماق دره پرت شد.

شاهدان عینی علت این حادثه را وجود مه غلیظ و نبود خط کشی در طول مسیر جاده خلخال به پونل در گردنه زندانه اعلام کردند.

گزارش از بهرام نقی زاده

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین