کد خبر: ۲۶۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

وزیر بهداشت: ایران سرآمد پیوند اعضا در خاورمیانه است

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، جمهوری اسلامی ایران را توانمندترین کشور در زمینه پیوند اعضا دانست و گفت: از نظر تیم های پزشکی و تجهیزات بیمارستانی در زمینه پیوند اعضا سرآمد کشورهای منطقه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» پنج شنبه شب در حاشیه همایش پیوند اعضا (نفس) که در برج میلاد و با حضور شماری از شخصیتهای برجسته سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور نظیر «علی اکبر ولایتی»، جمعی از هنرمندان و خانواده اهدا کنندگان و دریافت کنندگان عضو برگزار شد، افزود: هنرمندان اصلی کشور، افراد اهدا کننده عضو هستند.

وی با بیان اینکه این افراد در حساس ترین شرایط زندگی، مهم ترین تصمیم زندگیشان را می گیرند، ادامه داد: بدون تردید، ارتقای فرهنگ اهدای عضو، به بسیاری از بیماران نیازمند پیوند کمک شایانی خواهد کرد. 

هاشمی خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انجام پیوند عضو در منطقه بسیار توانمند و بی رقیب است و تیم های تخصصی بسیار قوی در این زمینه دارد.

وزیر بهداشت ضمن تشکر از مسوولان راه اندازی مرکز پیوند اعضا گفت: از همه عزیزانی که در این زمینه فعال هستند به خصوص دکتر ولایتی در بیمارستان مسیح دانشوری که در رونق گرفتن این مرکز نقش پر رنگی داشتند، تشکر می کنم و برای مسولان بخش پیوند وزارت بهداشت و جامعه پزشکی آرزوی توفیق دارم. 

وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده افراد بیشتری به این جمع افزوده شوند.



**برنامه وزارت بهداشت برای گسترش فرهنگ اهدای عضو 

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش گفت: برای گسترش فرهنگ و انجام عمل پیوند برنامه های متنوعی در دست اجرا است .

دکتر «محمدآقاجانی » بحث کمی و کیفی را در زمینه اهدای عضو و خدمات بیمارستانی آن مهم دانست و افزود: به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات برنامه هایی از سوی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی تدوین شده است.

وی از برنامه های این وزارتخانه به منظور گسترش مراکز خدمات اهدای عضو خبر داد و گفت: حفاظت مالی از بیمارانی که نیازمند پیوند هستند در دستور کار وزارت خانه قرار دارد.



**24 هزار بیمار در انتظار دریافت عضو 

رییس مرکز پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم گفت: 24 هزار بیمار در انتظار اهدای عضو در کشور داریم . 

«کتایون نجفی زاده » افزود: سالانه به طور متوسط هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد که وزارت بهداشت به واسطه وجود این تعداد مرگ مغزی در انتظار سه هزارو 500 عضو اهدایی است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته 665 عضو به بیماران اهدا شد،گفت : تلاش این وزارت خانه فعال کردن روحیه و فرهنگ اهدای عضو در جامعه است.

نجفی زاده با اشاره به اینکه ایران در زمینه پیوند عضو مقام اول خاورمیانه را دارد، گفت: خوشبختانه در زمینه های تخصصی و پیوند اعضا در کشور از امکانات خوبی برخوردار هستیم.

رییس مرکز پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: هر مرگ مغزی به سه بیمار زندگی می بخشد. در نتیجه از رسانه ها و دستگاه های فرهنگ ساز می خواهیم با ترویج این فرهنگ، وزارت بهداشت را در این زمینه یاری دهند.

همایش پیوند اعضا با عنوان ˈنفسˈ سالانه به وسیله وزارت بهداشت،درمانت و آموزش پزشکی و با حضور خانواده اهدا کنندگان اعضا و دریافت کنندگان عضو برگزار می شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین