کد خبر: ۲۶۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

وزیر ارشاد: رسانه‌ها با حمایت دولت، خبرنگاران را بیمه کنند

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: رسانه ها با حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگاران خود را بیمه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ایرنا نوشت: ˈعلی جنتیˈ در حاشیه تجلیل از برگزیدگان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران نباید برای همیشه وابسته به دولت باشند و نیاز به استقلال عمل دارند که این مساله هم به نفع مطبوعات و هم به نفع خبرنگاران است.

او درباره بلاتکلیفی بیمه خبرنگاران گفت: قانون می گوید صاحبان رسانه باید خودشان خبرنگارانشان را بیمه کنند، لذا ما هم می خواهیم این قانون اجرا شود.

جنتی ادامه داد: بیمه خبرنگاران برعهده نشریات است، اما در شرایط فعلی به تمام نشریات اعلام شده است که درصورت بیمه کردن خبرنگاران، هزینه آن به صورت مستقل به نشریات پرداخت می شود.

او گفت: برای حمایت از خبرنگاران و نویسندگان، صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران پیش بینی شده که این صندوق وظیفه دارد خبرنگاران را بیمه کند و اکنون بیش از 23 هزار نفر را زیرپوشش قرار داده است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: این صندوق از سال های گذشته مشکلاتی را به همراه داشته است که به خاطر آن افراد جدیدی به این صندوق اضافه نشده اما براساس تمهیدات اندیشیده شده سود آور می شود تا بتواند بدون اتکا به کمک های دولت، از هنرمندان و نویسندگان حمایت کند.

جنتی ضمن اشاره به بیمه تامین اجتماعی و بیمه خبرنگاران و مسایل و مشکلات معیشتی آنها گفت: برای کمک به خبرنگاران در این حوزه سعی شده در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران تغییرات کیفی در بخش های هیات امنا و اعضا ایجاد شود.

او از صدور کارت هوشمند برای اعضای صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در راستای رسیدگی به مشکلات اعضا خبر داد و گفت: در تخصیص یارانه های مطبوعاتی تمام تلاشمان بر شفاف سازی است و در این تخصیص ها سعی بر توجه به استان های کمتر توسعه یافته و عملکرد کیفی رسانه شده است.

او گفت: آنچه مقام معظم رهبری در مناسبت ها و نشست های مختلف درباره فرهنگ جامعه فرموده اند، به عنوان معیار عمل ما در فعالیت های فرهنگی، هنری و وظایف محوله در این حوزه است و تمام تلاشمان اعمال نظرات و منویات ایشان در زمینه های فرهنگی و هنری است.

عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: در زمینه عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی حوزه ها، نباید تحریف صورت گیرد و نباید این فرمایشات را با توجه به علایق و سلایق خود هدایت کنیم، لذا باید به آنچه فرموده اند به طور واقعی عمل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها در نشر اخبار و اتفاقات باید صادقانه عمل کنند و از تحریف و نگاه شخصی بپرهیزند زیرا در غیر این صورت بی اعتمادی مخاطبین را به اخبار خود شاهد خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین