کد خبر: ۲۶۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

یونیسف: ۱۲۰ میلیون دختر در سراسر جهان قربانی خشونت جنسی هستند

بنابر گزارش جدید سازمان ملل متحد، 120 میلیون دختر در سراسر جهان تجاوز و آزار جنسی را تجربه‌ کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، همچنین در سال 2012 میلادی از هر پنج قربانی قتل در سراسر جهان، یک نفر کودک بوده است. این گزارش از سوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و بر اساس اطلاعات به دست آمده از 190 کشور تهیه شده است.

بر همین اساس یونیسف نتیجه‌گیری کرده که کودکان در سراسر جهان به طور گسترده‌ای در معرض خشونت‌‎های روانی، بدنی و جنسی قرار دارند. بنابراین گزارش، این خشونت‌ها شامل خشونت‌های جنسی، زورگویی و تنبیه بدنی و روانی آزاردهنده به وسیله والدین و سرپرستان است. یونیسف در این گزارش اعلام کرد که 10 درصد دختران تا سن 20 سالگی مورد تجاوز و خشونت جنسی قرار می‌گیرند که این رقم برابر با 120 میلیون دختر است.

گزارش یونیسف همچنین می‌افزاید که یک سوم از دختران نوجوان و جوان متاهل نیز به دست همسران خود مورد آزار روحی، جسمی و جنسی قرار می‌گیرند. 

بنابر گزرش یونیسف، در سال 2012 میلادی 95 هزار کودک و نوجوان در سراسر جهان به قتل رسیده‌اند و بیشتر قربانیان از ساکنان آمریکای لاتین و حوزه کارائیب بوده‌اند. همچنین از هر 10 کودک، شش کودک به دست سرپرستان خود تنبیه بدنی شده‌اند.

بنابراین گزارش، بیشتر موارد خشونت علیه کودکان در مکان‌هایی که باید برای آنها امن باشند مانند خانه و مدرسه صورت می‌گیرند.

در ادامه گزارش یونیسف آمده است: این خشونت‌ها به طور فزاینده‌ای در محیط اینترنت رخ می‌دهند و همچنین به دست اعضای خانواده، معلمان، همسایگان، غریبه‌ها و کودکان دیگر صورت می‌گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی‌، بنابر گزارش یونیسف، خشونت علیه کودکان در بعضی از کشورها همچنان امری عادی و قابل قبول است و در بسیاری از موارد نیز قربانیان به دلیل ترس، این رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی را گزارش نمی‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین