کد خبر: ۲۶۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

هلیکوپتر ایرانی آرزوی پرواز در دنیای مربیگری دارد

وحید هاشمیان مهاجم سالهای گذشته تیم ملی فوتبال ایران که این روزها زیر نظر پپ گواردیولا دوران کارآموزی مربیگری را می گذراند، نشستن روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخ، پرسپولیس و تیم ملی ایران را از آرزوهای خود می داند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، وحید هاشمیان چهره ای نام آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی و البته آلمانی است.

هاشمیان با به ثمر رساندن گلهای تاریخی و فراموش نشدنی برابر ژاپن و قطر نقش مهمی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2006 داشت. او سالها در تیم های پاس و پرسپولیس ایران و هامبورگ، بوخوم، هانوفر و البته بایرن مونیخ نیز حضور داشت.

وی بلافاصله پس از پایان دوران قهرمانی خود معتبرترین کلاسهای مربیگری را پشت سرگذاشت و چند روزی است در بایرن مونیخ و زیر نظر پپ گواردیولا یکی از بهترین مربیان جهان دوران کاراموزی خود را می گذراند.

هلیکوپتر ایرانی لقبی است که آلمانی ها در زمان حضور هاشمیان در بوندسلیگا به وی داده اند و اکنون او در گفتو گو با سایت باشگاه بایرن مونیخ از گذشته درخشان خود و آینده اش در مربیگری می گوید.

**علاقه به بایرن مونیخ

هاشمیان در ابتدای این گفت وگو به علاقه وافر خود به تیم فوتبال بایرن مونیخ اشاره کرد و گفت: از بچگی طرفدار این تیم بودم و همان زمانی که به هامبورگ پیوستم هدفم رسیدن به بایرن بود. باور کنید زمانی که پیشنهاد مونیخی ها رسید بدون وقفه آن را قبول کردم. 

وی افزود: البته شرایط بایرن با دیگر تیم ها تفاوت دارد و قبول دارم که نتوانستم در این تیم درخشش داشته باشم.

مهاجم پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: هامبورگ نیز تیم بزرگی بود، اما بایرن مونیخ به طور کامل حرفه ای بود و امکانات آن با دیگر باشگاه ها قابل مقایسه نیست. تجاربی از حضور در بایرن به دست آوردم که همواره از آن استفاده خواهم کرد.

**شادمانی از حضور دوباره در مونیخ

وی در خصوص حضورش در دوره کاراموزی مربیگری گفت: تمامی مدارک لازم مربیگری را کسب کرده ام و باید از مسوولان و کادر فنی بایرن مونیخ تشکر کنم که اجازه دادند در تیم مورد علاقه ام دوره کاراموزی را سپری کنم.

هاشمیان عنوان کرد: نسبت به زمانی که بازیکن این تیم بودم خیلی چیزها تغییر کرده و باشگاه به تمام معنا پیشرفت کرده و حرفه ای تر شده است. من در لیگ منطقه هامبورگ مربیگری کرده ام و حالا با حضور در بایرن میخواهم به مرز پختگی مربیگری برسم.

**هر مربی شیوه خاص خود را دارد

وی در پاسخ به این سوال که روش مربیگری کدام سرمربی را می پسندد، گفت: هر مربی شیوه خاص خود را دارد و نمی توان فردی را با دیگری مقایسه کرد.

هاشمیان در باره اینکه می خواهد در کدام تیم مربیگری کند، گفت: دوست دارم در تمامی تیم هایی که در آن بازی کرده ام همچون تیم ملی ایران، بایرن مونیخ و پرسپولیس مربیگری کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین