کد خبر: ۲۶۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

50 درصد کارخانه ها در دولت احمدی نژاد تعطیل شدند

دولت ناکارآمد احمدی نژاد برای صنایع مشکل درست کرد و واحدهای تولیدی کارگران را اخراج کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شریان نیوز نوشت: کمال الدین پیرموذن با تاکید بر اهمیت توجه به سرمایه گذاری گفت: اگر به سرمایه گذاری توجه لازم صورت گیرد اقتصاد رونق می گیرد و با تحقق ظرفیت های شغلی، از انبوه بیکاران کاسته می شود.

وی با ابراز تاسف از میزان بالای بیکاری در کشور گفت: اگر برای بیکاران شغل ایجاد کنیم به عوض اینکه در خیابان ها حرکت کنند و مسایل زیان بار اجتماعی را مشاهده کنیم، انسانهای مولدی را شاهد خواهیم بود که باعث توسعه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید به انسانی که محور توسعه است توجه کنیم گفت: یادمان می رود که برای همین افرادی که متاسفانه گرفتار اعتیاد می شوند کم هزینه نمی کنیم. آمارها حکایت از آن دارد که برای احیای مجدد معتادان هزینه گزافی را می پردازیم. در حالی که ای کاش از همان اول برای آنها فرصت های شغلی ایجاد می کردیم و به کارخانه ها جذب می شدند تا امروز مجبور نباشیم هزینه های گزافی برای ترک اعتیاد آنان هزینه کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان چشمشان را به مشکلات بسته اند گفت: برای آنکه بتوانیم آسیب ها و ناهنجاری را ببینیم باید چند موضوع را در نظر بگیریم. اول اینکه اقتصاد مولد داشته باشیم و به سوی تولید برویم. دوم آنکه به سمت و سوی برنامه هدفمند تولیدی حرکت کنیم. سوم آنکه اجرای قانون را در هر حالی در نظر داشته باشیم. چهارم آنکه سرمایه گذاری با استفاده از توان داخلی و خارجی را در برنامه داشت باشیم و مهمتر از همه اینها تعامل عزتمندانه با دنیا داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از سوءمدیریت دولت قبلی گفت: متاسفانه در اثر بها دادن به سوداگری اسفبار، بیش از 50 درصد کارخانه های کشور تعطیل شدند و بقیه نیز با ظرفیت پایین کار می کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به عنایت دولت تدبیر و امید، مشکلات اقتصادی کشور تا حدودی حل شود گفت: امیدواریم دولت تحول خواه با همکاری و همراهی مجلس و با همنوایی و هم افزایی کشور، بتواند مشکلات را به نوعی حل کند که به زودی به جایی بازگردیم که قبل از دولت احمدی نژاد در آن جایگاه بودیم .

وی با یادآوری مدیریت پر اشتباه احمدی نژاد گفت: به عینه دیدیم که با افزایش قیمت دلار ناشی از شوک ارزی که دولت ناکارآمد دهم باعث شد، کالایی که 15 تومان تمام می شد، یک باره قیمتش 45 تومان شد. در نتیجه اجناس را نخریدند و کارخانه ها تعطیل شد.

پیر موذن با تاکید براینکه دیدن کارگرانی که به خاطر بی لیاقتی دولت احمدی نژاد بیکار می شدند، جای تاسف دارد گفت:  دولت ناکارآمد احمدی نژاد برای صنایع مشکل درست کرد و واحدهای تولیدی کارگران را اخراج کردند.

وی با یادآوری جمله حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه "مسلمانان تلاش کنید جامعه اسلامی لباس دلت نپوشد" گفت: باید بپذیریم که کارگر مسلمان و تولید کننده ایرانی در دولت احمدی نژاد لباس ذلت پوشیده بود که امیدوارم دیگر آن روزها را نبینیم. و شاهد روند رو به رشد برگردانیدن چرخ اقتصاد کشور به تولید باشیم تا جلوی بحران های کارگری را بگیریم .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین