کد خبر: ۲۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

معاون ظریف: مذاکره با آمریکایی ها، خوب و مفید بود

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان مذاکرات دو روز اخیر در ژنو با آمریکایی‌ها را «خوب» و «مفید» خواند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از دو روز رایزنی با هیأت آمریکایی در شهر ژنو، این مذاکرات را خوب و مفید خواند.

او جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

به گزارش فارس، معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا روزهای پنجشنبه و جمعه (13 و 14 شهریور ماه) در شهر ژنو درباره موارد اختلافی در مذاکرات جامع هسته‌ای 12 ساعت و نیم به گفت‌وگو پرداختند.

کارشناسان دو طرف نیز جمعا هشت ساعت در این زمینه گفت‌وگو کردند.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا و وندی شرمن معاون وزیر خارجه این کشور برای دومین بار طی یک ماه اخیر درباره برنامه هسته‌ای ایران در شهر ژنو بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

معاونان ظریف و کری روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه در دو نوبت صبح و عصر ۶ ساعت گفت‌وگو کردند و روز جمعه ۱۴ شهریور ماه در نوبت صبح ۳ ساعت و نیم و در نوبت عصر ۳ ساعت به گفت‌وگو درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران پرداختند.

ادامه رایزنی درباره موضوعات مورد اختلاف و بررسی نحوه نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین از جمله اهداف این گفت‌وگوهای دو روزه بود.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و رئیس هیأت کارشناسی ایران، محمد امیر مدیرکل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و داود محمدنیا مشاور وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوها حضور داشتند.

تیم 11 نفره آمریکا در این مذاکرات به سرپرستی ویلیام برنز قائم مقام و وندی شرمن معاون وزیر خارجه را «جیک سالیوان» مشاور ارشد، «بروک اندرسون» مشاور ارشد وزیر خارجه و معاون امور سیاسی در مذاکرات با ایران«جیمز تیمبی» مشاور ارشد معاون وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل، «پاول ایروین» مدیرکل عدم اشاعه شورای امنیت ملی، «کریستوفر بکمیر» مدیرکل ایران شورای امنیت ملی، «ریچارد نفیو» هماهنگ کننده سیاست تحریم‌ها، «ایتان فیش» دستیار مدیرکل سیاسی اداره کنترل درآمدهای خارجی وزارت خزانه داری، «جولیا جاکوبی» دستیار ویژه معاون وزیر خارجه در امور سیاسی، «متن کوریو» دستیار ویژه قائم مقام وزیر خارجه همراهی کردند.

معاونان ظریف و کری 16 مرداد ماه نیز به مدت چهار ساعت در شهر ژنو بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و عراقچی در پایان، این مذاکرات را خوب و مفید خواند.

19 خرداد ماه و پیش از پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای، نیز عراقچی، روانچی و ویلیام برنز و وندی شرمن با حضور هلگا اشمیت در شهر ژنو بر سر یک میز به رایزنی پرداختند که 2 روز به طول انجامید و دو طرف جمعا 12 ساعت گفت‌وگو کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین