کد خبر: ۲۶۰۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
والیبال قهرمانی جهان؛

تیم ملی والیبال برابر بلژیک پیروز شد

تیم‌های ملی والیبال ایران و بلژیک در چارچوب رقابتهای قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی را تیم ایران به سود خود پایان داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای گروه D والیبال قهرمانی جهان شامگاه امروز شنبه با برگزاری دیدار تیم‌های ایران و بلژِیک در لهستان پی گرفته شد که در پایان این بازی را تیم ایران 3 بر یک برنده شد.

تیم ایران در ابن بازی با ترکیب کامل به میدان رفت. میرزاجانپور با وجود مصدومیتی که داشت در ترکیب اصلی قرار گرفت. موسوی، غلامی، غفور، معروف، قائمی و ظریف(لیبرو) دیگر بازیکنان تیم ایران در این بازی بودند که از ابتدا در ارنج اولیه کواچ قرار گرفتند.

بازی بر خلاف انتظار با شروع قدرتمندانه تیم بلژیک همراه شد. این تیم در همان ابتدای کار دو امتیاز پیش افتاد و برتری 8 بر 7 را هم در وقت اول استراحت فنی این ست رقم زد. در ادامه کار همچنان برتری میلیمتری حریف روی تابلو ثبت شد. این تیم که در خط حمله قدرتمند ظاهر شده بود در وقت دوم استراحت فنی هم 16 بر 15 پیش افتاد.

با وجود تدابیری که کواچ اتخاذ کرده بود شرایط تغییری نکرد و بلژِیک حتی 22 بر 20 از ایران پیش افتاد اما دو امتیاز متوالی که ایران گرفت کار را برابر کرد. تلاش بازیکنان ایران در دفاع روی تور باعث شد تا در نهایت این ست را 25 بر 23 برنده شوند.

در ست دوم بازیکنان ایران با شناخت کافی از نحوه بازی حریف کار را راحت‌تر پی گرفتند و 6 بر 3 پیش افتادند. تک دفاع معروف برتری 7 بر 4 ایران را به دنبال داشت و پس از آن ایران وقت اول استراحت فنی را 8 بر 4 به نفع خود پایان برد. دفاع خوب تیم ایران در ادامه کار برتری 16 بر 11 را در وقت دوم به دنبال داشت. تیم ایران که در سرویس هم خوب کار می‌کرد در نهایت این ست را 25 بر 15 برنده شد.

در ست سوم این بازی تیم بلژِیک شرایط بهتری پیدا کرد. این تیم در دریافت‌‎ها و خط حمله بهتر ظاهر شد و وقت اول استراحت فنی را 8 بر 7 به سود خود ثبت کرد. تیم ایران سرانجام در امتیاز 10 به حریف رسید اما بار دیگر حریف دو امتیاز پیش افتاد. وقت دوم استراحت فنی این ست با نتیجه 16 بر 13 برای بلژِیک رقم خورد.

بلژِیکی‌ها با سرویس‌های خوب خود بازیکنان سرعتی ایران را از مدار خارج کردند و در امتیازات از ایران فاصله گرفتند. در امتیازات پایانی بازیکنان ایران کمی به خود آمدند ولی این ست را بلژِیک 25 بر 21 برنده شد تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم را ایران با دو تغییر در ترکیب خود شروع کرد. عبادی‌پور و تشکری به ترتیب جایگزین میرزاجانپور و غلامی شدند. ایران در ابتدای این ست دو امتیاز از حریف خود پیش افتاد اما هر چه از بازی گذشت حریف بر کار مسلط شد و در امتیاز 7 به ایران رسید با این حال ایران وقت اول استراحت فنی را 8 بر 7 پیش افتاد.

بلژِیکی‌ها با آنالیز خوب تیم ایران در دفاع روی تور خوب ظاهر شده شدند و کار به جایی رسید که امیر غفور جای خود را به شهرام محمودی بدهد. این تغییرات موثر واقع شد و ایران 12 بر 9 از حریف خود پیش افتاد. این روند برتری 16 بر 12 تیم کشورمان را در وقت دوم استراحت فنی به دنبال داشت. بعد از آن تیم ایران از حریف قاصله گرفت و در نهایت این ست را 25 بر 20 برنده شد تا بازی را 3 بر یک برنده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین