کد خبر: ۲۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

معترضان سوئدی 20 خودرو را در پایتخت به آتش کشیدند

گرت روسوال یک مقام پلیس استکهلم اظهار کرد: طی جمعه شب در منطقه نورسبورگ در هفت یا هشت محله خودروها را آتش زدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس سوئد امروز (شنبه) اعلام کرد: در یک محله مهاجرنشین پایتخت این کشور دست کم بیست خودرو طی جمعه شب به آتش کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اتفاق چند روز پیش از انتخابات مهم سوئد که در آن دو مساله بیکاری و سیاست پناهندگی درهای باز اهمیت زیادی دارند رخ می‌دهد.

سوئد در ماه مه 2013 شاهد بدترین اغتشاشات بود و در آن زمان گروهی از معترضان جوان اقدام به آتش زدن صدها خودرو و درگیر شدن با پلیس در محله‌های فقرنشین حومه شهر استکهلم پایتخت این کشور کردند.

گرت روسوال یک مقام پلیس استکهلم اظهار کرد: طی جمعه شب در منطقه نورسبورگ در هفت یا هشت محله خودروها را آتش زدند.

شاهدان عینی گزارش دادند گروهی متشکل از 20 تا 50 نفر را در منطقه در زمان این آتش‌سوزی‌ها مشاهده کردند اما هیچ کس دستگیر نشده است.

روسوال تاکید کرد: این مساله مربوط به نوعی ناآرامی اجتماعی است. این کار نوعی ابراز مخالفت با جامعه است اما اینکه بیانیه آنها چیست ما نمی‌دانیم.

در ماه اوت نیز در حومه رینکبی که بیشترین آمار بیکاری در سوئد را دارد چند خودرو به آتش کشیده شد.

روسوال گفت: اینکه ارتباطی میان حادثه اخیر با حادثه ماه مه وجود دارد و یا به علت نزدیک بودن انتخابات این اتفاق افتاده ما از آن اطلاع نداریم.

نظرسنجی‌ها نشان دادند دموکرات‌های سوئد که ضد مهاجرت هستند در انتخابات سراسری چهارده سپتامبر 10 درصد آرا را کسب می‌کنند و این بهترین نتیجه‌ای خواهد بود که این حزب تاکنون به دست آورده است.

علت این اقبال افزایش رای‌دهندگانی است که با سیاست پناهندگی درهای باز در سوئد مخالف هستند.

فردریک راینفلت نخست‌وزیر راست میانه‌روی سوئد که دولت ائتلافی وی با شکست روبرو است، در یک سخنرانی در ماه اوت مساله مهاجرت را در صدر دستور کار سیاسی خود قرار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین