کد خبر: ۲۶۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
درپی کلاهبرداری یک آژانس گردشگری رخ داد

تعرض به حریم خصوصی ایرانی‌ها در ترکیه

در حالی‌ که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تشدید نظارت‌ها بر فعالیت دفاتر مسافرتی و تورهای گردشگری خبر داد و از مسافران خواست تا از آژانس‌های مجاز و معتبر خرید کنند؛ اما هربار از بدتعهدی برخی آژانس‌های گردشگری در عرضه‌ی خدمات در تورهای داخلی و خارجی، کم‌فروشی، گران‌فروش و آواره و رها شدن مسافران در کشورهای دیگر، گزارش‌هایی به گوش می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حدود یک هفته‌ی پیش، خانواده‌ای با یک آژانس دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی به ترکیه سفر کرد، هزینه‌ی تور شش روزه همراه با اقامت در هتل 5 ستاره، چهارمیلیون و 800هزار تومان برای هر نفر بود؛ اما مسافران این تور بعد از یک روز اقامت در هتل، با شوک بزرگی مواجه شدند؛ تخلیه‌ی اتاق‌ها از وسایل مسافران و حتی دست‌درازی خدمه‌ی هتل به گاوصندوق داخل اتاق‌ها!

این ماجرا به‌خاطر اتفاق و برخوردی که در هتل با مسافران ایرانی شد، با آمدن پلیس ترکیه پیگیری شد. مسافران بعدا متوجه شدند که آژانس مسافرتی‌شان به هتل پولی نداده است.

تمام مسافرانی که با واسطه یا مستقیم، با این آژانس به ترکیه رفتند، گرفتار این موضوع شدند، یا اتاق‌های‌شان در هتل تخلیه شد یا آن‌ها را از همان بدو ورود، نپذیرفتند.

برخی مسافران دوباره به هتل پول دادند تا از آوارگی خلاص شوند. نزدیکان این مسافران در تهران به دفتر آژانس مراجعه کردند تا سر از ماجرا درآورند؛ اما با جمعیت زیادی از معترضان روبه‌رو شدند. ظاهرا داستان، «کلاهبرداری» است.

جریان تا زمان بازگشت مسافران به ایران هم ادامه داشت؛ آژانس یادشده به شرکت هواپیمایی هم پولی نداده بود و گردشگران مجبور شدند باز هم با هزینه‌ی خودشان، بلیت برگشت به ایران را بخرند.

یکی از بستگان مسافران این سفر در تماسی که با ایسنا گرفت، گفت: فقط مسافران این آژانس دچار مشکل نشده‌اند، برخی افراد نیز با واسطه و از آژانس‌های دیگر تور این دفتر را خریده بودند که آن‌ها هم متضرر شدند، هم مسافر و هم آژانس‌های واسطه.

به گفته‌ی این شخص، براساس جمعیت معترضانی که در محل آژانس جمع شده بودند یا پرونده را از طریق دادسرا پیگیری می‌کنند، شاید نزدیک به 400 نفر شاکی این پرونده باشند.

آژانس به مسافران اعلام کرده، شرکایش پول‌ها را گرفته و فرار کرده‌اند.

برخی مسافران بعد از برگشت، از آژانس متخلف شکایت کرده‌اند و پرونده در دادسرا در حال پیگیری است؛ اما معلوم نیست سرانجام چه خواهد شد؟

برای برخی مسافران که این موضوع را با ایسنا در میان گذاشتند، موضوع اصلی گرفتن پول یا خسارت نیست، برخوردی است که با آن‌ها شده، مخصوصا در ترکیه و توسط خدمه‌ی هتل که به خود اجازه دادند، بدون در نظر گرفتن حقوق اتباع و گردشگران خارجی، اتاق‌ها را در غیاب آن‌ها تخلیه کنند و حتی قفل گاوصندوق داخل اتاق را هم باز کنند!

این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آخرین اطلاعیه‌اش اعلام کرد که تا به حال، 150 ناظر با 50 اکیپ برای نظارت محسوس و نامحسوس در تورهای مسافرتی و کنترل و تطبیق قیمت با خدمات دفاتر خدمات مسافرتی اعزام شده است. با این حال، معلوم نیست چرا با وجود این همه نظارت دوره‌ای، فصلی، محسوس و نامحسوس، باز هم شاهد فعالیت آژانس‌ها و تورهای غیرمجاز و حتی تخلف آژانس‌های مجاز هستیم؟

اسامی شاکیان و همچنین نام دفتر خدمات مسافرتی یادشده نزد خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محفوظ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین