کد خبر: ۲۶۰۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
/بحران آب را جدی بگیریم/

آب مشترکان بی‌توجه هفته آینده قطع می‌شود

پس از قطع آب مشترکین پرمصرفی که بیش از 200 مترمکعب آب مصرف می‌کردند، اکنون نوبت به مشترکین 50 مترمکعبی رسیده و با پایان یافتن مهلت داده شده از روز 24 شهریورماه آب مشترکینی که الگوی مصرف خود را تغییر ندهند، قطع خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون نظارت بر درآمد و امور شرکت فاضلاب تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام آغاز مرحله‌ی دوم قطع آب مشترکان پرمصرف گفت: از ابتدای تابستان به مشترکینی که بیش از 50 مترمکعب آب مصرف می‌کردند هشدار و اخطار داده شد و یک ماه فرصت در نظر گرفته شد تا مصرف را کاهش دهند.

سید رسول باقری اظهار کرد: سه هزار مشترک در تهران شناسایی شدند که بیش از 50 مترمکعب آب مصرف می‌کنند و این درحالی است که الگوی مصرف، استفاده از 20 مترمکعب آب است. با توجه به این‌که مصرف بیش از 50 مترمکعب آب به معنای استفاده از 2.5 برابر الگوی مصرف است به‌طور موقت آب مشترکینی که به هشدارها توجه نکردند قطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر به 700 هزار مشترکین پرمصرف اخطار کتبی داده شده است و گفته شده است که باید الگوی مصرف خود را تغییر دهند.

معاون نظارت بر درآمد و امور شرکت فاضلاب تهران با تاکید بر این‌که در حال حاضر 9 هزار مشترک بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می‌کنند، گفت: پیش از این آب مشترکینی که بیش از 200 مترمکعب مصرف داشته‌اند به‌طور موقت قطع شد و انتظار می‌رود مشترکین پرمصرف اخطار‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، در مرحله‌ی اول تنها به مدت هفت ساعت (براساس مجوز در دست) قطع آب صورت گرفت و به خاطر محدود بودن زمان و تعداد روزهای انجام این کار، مرحله‌ی اول برخورد با مشترکین پرمصرف مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفت، چرا که وزارت نیرو با وجود مجوز و قوانین بازدارنده گرچه محدود هستند، برخورد قاطعانه در حد همان مجوزهای محدود را نیز در مواقع لازم ندارد و تنها به سخن گفتن بسنده می‌کند.

22درصد مشترکان تهرانی پر مصرف هستند

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین گفت: 22 درصد مشترکان تهرانی پر مصرف هستند.

باقری مجموع مشترکان شهر تهران را سه میلیون و 400 مشترک اعلام کرد که سه میلیون 200 مشترک آن خانگی هستند. دو میلیون و 500مشترک کمتر از 20متر مکعب آب مصرف می کنند.

وی افزود: با توجه به کمبود شدید منابع آبی در تهران و جلوگیری از به وجود آمدن اختلال در فرآیند آبرسانی به پایتخت، از 24 شهریور برای مشترکان پرمصرف آب که بیش از 50 متر مکعب آب در یک دوره مصرف کنند ، محدودیت قطع آب به مدت هفت ساعت در یک روز اعمال می شود.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای یک ماه به مشترکان پر مصرف آب در تهران مهلت داده بود تا رفتار مصرفی خود را اصلاح کنند ، افزود: این مهلت به اتمام رسیده است و این هفته قرائت کنتورها به پایان می رسد تا هفته آینده بر اساس تصمیم شورای عالی تامین استان ،محدودیت قطع آب اعمال شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین