کد خبر: ۲۶۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

شناسایی 4000 فرد مبتلا به ایدز در استان کرمان

وی گفت: میزان آسیبی که معتادان زن به جامعه وارد می‌کنند بالاست که باید با همت، این قبیل زنان معتاد را به نحوی درمان کرد که به جامعه آسیبی نرسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تقریباً 4000 نفر مبتلا به ایدز در استان کرمان در حال زندگی کردن هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی‌اکبر حقدوست» در جلسه‌ی شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان با اعلام این خبر گفت: هر فرد آلوده به ایدز که درمان می‌شود حدود 35 میلیون تومان هزینه دارد که نیمی از آنها در حال درمان هستند.

وی با تأکید بر همکاری صداو سیما در برطرف کردن این معضل جامعه خاطرنشان کرد: این سازمان با تهیه‌ی مستندی از معتادان پرخطر می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش اعتیاد داشته باشد.

«محمدعلی توحیدی»، فرماندار کرمان نیز در این جلسه گفت: تلاش در زمینه‌ی امنیت اخلاقی و مبارزه با مواد مخدر باید به عنوان یک وظیفه‌ شرعی سرلوحه کار مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: میزان آسیبی که معتادان زن به جامعه وارد می‌کنند بالاست که باید با همت، این قبیل زنان معتاد را به نحوی درمان کرد که به جامعه آسیبی نرسد.

فرماندار کرمان ادامه داد: همه‌ی دستگاه‌هایی که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند باید به تناسب با ظرفیت و پتانسیلی که دارند در زمینه‌  مهار مواد مخدر و شناسایی زنان آلوده و نقاط آلوده شهر فعالیت‌های مربوط را انجام دهند که هدف اصلاح زنان و کمک در وضع زندگی و بهبود آنها است و باید کوشید که این افراد سالم و به جامعه برگردند.

توحیدی افزود: آموزش و پرورش برای آموزش معلمان اولیا و دانش‌آموزان در خصوص آثار سوءمصرف مواد مخدر آموزش مهارت‌های زندگی از اساتید مجرب که شورای مبارزه با مواد مخدر استان و دانشگاه علوم پزشکی استفاده کند هم‌چنین دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌ی درمان اعتیاد با کمک بهزیستی و نیروی انتظامی فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری در این زمینه شناسایی و بررسی نقاط آلوده شهر کرمان و معرفی این نقاط به فرماندهی نیروی انتظامی و فرمانداری و بهزیستی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین