کد خبر: ۲۶۰۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

با این تعداد دستگاه نظارتی، نتوانستیم از فساد جلوگیری کنیم

مدیرکل جدید بازرسی استان تهران گفت: متاسفانه زمینه‌های ایجاد فساد همچنان در کشور وجود دارد و با این همه دستگاه های نظارتی نتوانستیم از فساد جلوگیری کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، علی فرهادی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل بازرسی تهران در سازمان بازرسی اظهار کرد: دادسرای ویژه، دادستانی و غیره تعریف شده اند، اما برای سازمان بازرسی که وظیفه مهمی را برعهده دارد، تعریف قضایی ارائه نشده که به تعریف من، سازمان بازرسی دادستان یقه‌سفیدها است.

وی گفت: امیدوارم بتوانم انتظارات را برآورده کنم. 5 دستگاه نظارتی در سه قوه وجود دارند که از میان آنها می توان به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی در قوه قضاییه، هیات‌های تحقیق و تفحص و کمیسیون اصل 90 در قوه مقننه و سازمان حسابرسی در قوه مجریه اشاره کرد.

مدیرکل جدید بازرسی استان تهران با بیان اینکه متاسفانه زمینه‌های ایجاد فساد همچنان در کشور وجود دارد،‌ خاطرنشان کرد: با این همه حجم دستگاه های نظارتی هنوز نتوانستیم وضعیتی برای جلوگیری از فساد ایجاد کرده و افراد می توانند بیت‌المال را تصرف کنند.

وی تصریح کرد: رقم های اختلاس سه هزار میلیاردی و از این قبیل در بین مردمی که محرومان جامعه هستند و بار انقلاب بر دوش آنها بوده است، کلمه بزرگ و نگران کننده ای است.

مدیر کل بازرسی استان تهران با اشاره به افق چشم انداز 20 ساله گفت: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، سال 1404 نقطه آرمانی محسوب می‌شود که به مردم وعده داده شده و اگر کشور به آن شرایط پیش بینی شده و آرمانی دست نیابد دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند. در واقع این وظیفه دستگاه های نظارتی است که به دقت کارها را رصد کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین