کد خبر: ۲۶۰۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

پیروزی راحت والیبال ایران مقابل پورتوریکو

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی مسابقات جهانی به راحتی با نتیجه 3 بر صفر پورتوریکو را شکست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، ملی پوشان والیبال ایران در آخرین روز از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف پورتوریکو رفتند و موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25-17 ، 25-22 و 25-14 حریف خود را شکست دهند.

این مسابقه در حالی برگزار شده بود که تیم ایران صعودش را به دور دوم مسابقات جهانی قطعی کرده بود. شاگردان کواچ پیش از این سه پیروزی برابر ایتالیا، آمریکا و بلژیک و یک شکست مقابل فرانسه داشتند.

تیم والیبال ایران با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، شهرام محمودی ، فرهاد قائمی و لیبرو فرهاد ظریف به میدان رفت.

تیم سفید و آبی پوش پورتوریکو هم با ترکیب ریورا، ادگاردوگواز، روبرتو مونیز، مادوریکوتورس، مانیکس رومن، جکسون ریورا و لیبرو دل والی کار را آغاز کرد.

ست نخست: 25-17 ایران

ملی پوشان ایران کار را مقتدرانه آغاز کردند. نمایش تماشایی سعید معروف و نقش آفرینی موثر محمد موسوی در دفاع روی تور باعث شد حریف خیلی زود جریان بازی را از دست بدهد. کلاس بازی دو تیم کاملا متفاوت بود. پورتوریکو یک والیبال قدرتی و کند را به نمایش می گذاشت و در مقابل پاس های سرعتی سعید معروف نمی توانست کاری از پیش ببرد.

شهرام محمودی هم که بعد از چند روز مصدومیت در این مسابقه از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار گرفته بود، با دید خوب و آبشارهای فنی اش برای ایران امتیاز می گرفت. ایران با اختلاف 6 امتیاز از حریف جلو افتاده بود. جایگیری های فرهاد ظریف بسیار مناسب بود. او با توپ گیری های بی نقص خود اجازه نمی داد توپ زمین ایران را لمس کند.

در حالی که ایران با امتیاز 22 بر 14 از حریف پیش بود، سرمربی پورتوریکو تقاضای وقت استراحت کرد. هماهنگی دفاع میانی و کناری ایران در این مسابقه بسیار جالب توجه بود. در عوض، بازیکنان پورتوریکو بارها در دفاع روی تور دچار خطای تور می شدند و به ایران امتیاز می دادند. ایران در ست نخست با امتیاز 25 بر 17 پیروز شد.

ست دوم: 25- 22 ایران

در ست دوم پورتوریکو با توان مضاعفی به میدان آمد. آن ها چیزی برای از دست دادن نداشتند، کاملا ریسکی کار می کردند و به آب و آتش می زدند. همین موضوع موجب شد آنها تا وقت استراحت فنی نخست پایاپای ایران پیش بیایند.

جکسون ریورا بازیکن با تجربه پورتوریکو از منطقه چهار بارها زمین ایران را زیر بار آماج حملات خود گرفت. با این حال دفاع عالی روی تور موسوی اجازه نمی داد این تیم با برنامه حمله کند. ایران با هوشمندی سعید معروف و آبشارهای طلایی محمودی و میرزاجانپور سه امتیاز جلو افتاد. با این حال جنگندگی بازیکنان حریف اجازه نمی داد اختلاف امتیازها زیاد شود.

شهرام محمودی در این مسابقه موثرترین مهاجم تیم ایران بود. حمایت خوب بازیکنان ایران در توپ گیری با نقش آفرینی خوب ظریف و قائمی بسیار تماشایی بود. سعید معروف در این بازی هم در دفاع خوب کار می کرد. بازی تماشایی تیم ایران همچنان ادامه داشت. شاگردان کواچ ست دوم را هم با امتیاز 25 بر22 پیروز شد.

ست سوم: 25- 14 ایران

در ست سوم بازیکنان ایران به میدان آمدند تا کار را تمام کنند. از همان ابتدا بازی طوفانی سعید معروف برای بلند زن های ایران توپ های جفت و جوری می ساخت. میرزاجانپور در این مسابقه نمایش فوق العاده ای در پایپ داشت. ایران خیلی زود سه امتیاز ازحریف جلو افتاد. در مقابل هرگاه توپ خوب می رسید بازیکنان پورتوریکو رو به کارهای ترکیبی می آوردند.

اسلوبودان کواچ با آرامش بازی را زیر نظر داشت. بازیکنان او نبض بازی را در دست داشتند. سرویس های تماشایی میرزاجانپور مهار نشدنی بود. ایران در تمام فاکتورها بهتر از حریف کار می کرد. هیچکس نمی توانست تصور کند که نتیجه این مسابقه به سود ایران تمام نشود. اختلاف امیتازها هر لحظه به سود ایران بیشتر می شد. گویی بازیکنان پورتوریکو شکست را پذیرفته و انگیزه ای برای ادامه کار ندارند. ایران 21 بر 12 جلو افتاد.

علیزاده که جای ظریف بازی می کرد از ناحیه زانو مصدوم شد و زمین را ترک کرد. موسوی امتیاز 23 را هم رقم زد.

با امتیاز آخری که ایران گرفت کار دیگر تمام شد و ملی پوشان امتیاز 25 را هم گرفتند تا مسابقه 3 بر صفر به سود ایران تمام شود.

ایران با این برد 11 امتیازی شد و بعد از فرانسه به عنوان تیم دوم از گروه خود به دور بعدی مسابقات صعود کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین