کد خبر: ۲۶۰۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

«وحید تاج»؛ افراطی ها مانع از پیشرفت موسیقی در کشور می شوند

«اگرچه در دولت کنونی اتفاقات مثبت و قابل ستایشی رخ داده اما هنوز هم نمی توانیم صدای استاد شجریان را بشنویم.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: این را «وحید تاج» به «آفتاب» گفت. او که از خوانندگان موسیقی سنتیِ کشورمان است،در ارزیابی اش از فضای موسیقیِ یک سالِ گذشته گفت: «با توجه به آنکه مسئولین زحمت زیادی کشیدند اما برای  اصلاح امور، باید به گذشته برگردیم تا بتوان امور مربوط هنر را ریشه ای حل کرد. هرچند باتوجه به خرابی های هشت سال گذشته،  فضای موسیقی خیلی بهتر شده است اما هنوز نمی توان که به ایده ال و آنچه مطلوبِ نظر بوده رسیده است.

وی گفت: وقتی هنوز کنسرت ها لغو یا با تاخیر برگزار می شوند، نمی توان انتظار بالایی داشت. هفته  گذشته کنسرت حسام الدین سراج، آن هم در برج میلاد که یکی از سالن هیا خوب پایتخت است، به خاطر برگزاری برنامه های متفرقه دیگر، با یک ساعت و نیم تاخیر، آغاز شد یا انکه هنوز از گوشه و کنار کشور خبر می رسد که کنسرت ها در شهرستان ها لغو می شوند.

تاج گفت: من به عنوان یک هنرمند، دوست دارم صدای استاد شجریان را بشنوم. اما افراطی ها، به هر ترتیب، مانع از پیشرفت موسیقی در کشور می شوند.»

 او موسیقی را مقوله ای دانست که هیچ ربطی به سیاست ندارد و تصریح کرد: «به عنوان مثال چرا در شبکه جام جم برای ایرانیان خارج از کشور، نمایش آلات و سازهای موسیقی مشکلی ندارد اما در تلویزیون رسمی کشورمان، از نمایش آن ممانعت به عمل می آورند. همین هم می شود که جوانِ ما که می خواهد برود موسیقی یاد بگیرد، به جای  فراگیری سازهایی چون نی، کمانچه، تار و...، با تماشای شبکه های ماهواره ایِ غربی، به موسیقیِ آنها و سازهایشان، علاقه مند می شوند. باید فکری به حال موسیقیِ کشورمان کرد و لازم است که مسئولان برای ان برنامه ریزی کنند. هرچند حرکت های مثبتی رخ داده اما همچنان باید در 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
2
تحلیل ایشان در ترویج موسیقی سنتی و غربی درست به نظر میاد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین