کد خبر: ۲۶۰۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸

تاکید منتظری بر گسترش حقوق عمومی

رییس دیوان عدالت اداری از قضات دیوان عدالت اداری خواست تا در راستای تحول اساسی در اقدامات این نهاد قضایی، نسبت به آموزش و فراگیری بیشتر مبانی حقوق عمومی و مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با آن اهتمام داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: هم سو با اقداماتی که بناست در دوره دوم مدیریت رئیس قوه قضائیه در دستگاه قضایی صورت گیرد، لازم است، تحولی جدی در امور مربوط به دادرسی اداری در دیوان عدالت اداری ایجاد شود و این نیازمند تلاش همکاران و افزایش تسلط آنان بر مسایل حقوق عمومی است.

وی در جلسه هفدهم شهریور ماه هیات عمومی دیوان اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته به موضوعات مطروحه در دیوان عدالت اداری که از جنس حقوق عمومی است، مناسب جایگاه آن توجه نشده و ابزار لازم برای این بخش در قوه قضائیه فراهم نگردیده است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: از آنجایی که در سایر بخش‌های قوه قضائیه بیشتر حقوق مدنی و کیفری کاربرد دارد و قضات فارغ‌التحصیل از حوزه و دانشگاه، حتی در دوره کارآموزی قضائی، با حقوق جزایی یا مدنی کار کرده‌اند؛ لذا وقتی وارد دیوان عدالت اداری می‌شوند، بر حقوق عمومی که مورد استفاده در دیوان است، تسلط کافی ندارند.

منتظری افزود: بنابراین از افرادی که متقاضی ورود به دیوان عدالت اداری هستند یا کسانی که در بدو ورود قرار دارند، می‌خواهیم نسبت به فراگیری موضوعات در حقوق عمومی و نکات ظریف آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با ریاست قوه قضائیه و رئیس دانشگاه علوم قضایی مذاکراتی صورت گرفته است تا نسبت به دایر کردن رشته حقوق عمومی در دانشگاه اقدام شود، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم فرصتی فراهم آوریم که قضات علاقمند و همچنین آنانکه قصد ورود به دیوان را دارند، نسبت به فراگیری حقوق عمومی در دانشگاه علوم قضایی اقدام کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای علاقمندان به حقوق اداری فراهم شود.

منتظری در ابتدای جلسه ضمن تبریک ولادت ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع)، به قیام خونین 17 شهریور 57 اشاره کرد و گفت: امروز، سالگرد قیام خونین 17 شهریور است، این روز در تاریخ ایران نقطه عطفی است که توانست حرکت انقلاب اسلامی را تسریع کند.

وی افزود: خون شهدای 17 شهریور به پیکر انقلاب اسلامی ایران جانی تازه داد که بر اثر آن، انقلاب ملت ایران طی مدت کوتاهی در بهمن 1357 به پیروزی برسد.

به گزارش ایسنا، وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای واقعه 17 شهریور گفت: به روح امام بزرگوار که مرکز انقلاب اسلامی است دورد می‌فرستیم و برای تمام شهدا آرزوی علو درجه می‌کنیم و امیدواریم که خداوند توفیق دهد تا پاسداران خوبی برای این انقلاب باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین