کد خبر: ۲۶۰۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

حال رهبری خوب است

به دنبال عمل جراحی صبح امروز مقام معظم رهبری، شماری از مقامات و مسئولان نظام از جمله روسای قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیمارستان از ایشان عیادت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز به دلیل عارضه پروستات توسط تیم پزشکی که دکتر مرندی ریاست آن را بر عهده داشت در یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران تحت عمل جراحی قرار گرفتند و خوشبختانه اکنون وضعیت عمومی ایشان در شرایط مطلوب و خوبی گزارش شده است.

عیادت روحانی از رهبر انقلاب
به دنبال این عمل جراجی شماری از مقامات و مسئولان نظام با حضور در بیمارستان محل بستری معظم‌له به عیادت از ایشان پرداختند. دکتر حسن روحانی، از نخستین افرادی بود که برای عیادت از رهبری به بیمارستان رفت. رییس جمهور در این دیدار، بهبودی و سلامتی کامل رهبر انقلاب را از خداوند متعال مسألت کرد.

رئیس جمهور پس از عیادت از رهبر معظم انقلاب در مصاحبه‌ای، با اظهار خرسندی از وضعیت عمومی رهبر انقلاب و انجام دقیق و مطلوب عمل جراحی و مراقبت‌های پزشکی پس از عمل تأکید کرد: همه مردم باید برای سلامتی، طول عمر و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به ملت ایران و جهان اسلام دعا کنند.

دکتر روحانی حال عمومی رهبر معظم انقلاب را بسیار خوب و همراه با شادابی و نشاط توصیف کرد و گفت: عوارض پس از عمل کاملاً طبیعی است و تیم پزشکی مجرّب، این عمل جراحی را به بهترین و دقیق ترین وجه انجام دادند و در خصوص مراقبت‌های پس از عمل نیز باید با همین دقت کار را دنبال کنند.

رئیس جمهور دعای ملت ایران برای رهبر انقلاب را دعایی دائمی و مستمر خواند و اظهار داشت: حال عمومی رهبر انقلاب بسیار خوب است، بنابراین مردم اصلاً نباید نگران باشند و در کنار دعا برای سلامتی ایشان، همه باید شکرگزار وجود ذی جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.

وی با اشاره به سفر عصر امروز خود به قزافستان نیز گفت: این سفر خارجی از قبل برنامه‌ریزی شده بود و تمایل داشتم که در تهران بمانم اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که این سفر باید طبق برنامه انجام شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی نیز از جمله افرادی بودند که ساعاتی بعد با حضور در بیمارستان محل بستری رهبری از وی عیادت کردند. در این دیدارها که به شکل جداگانه انجام گرفت، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از نزدیک در جریان روند درمان مقام معظم رهبری قرار گرفت و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، سید علی خمینی و سید یاسر خمینی نیز از رهبر انقلاب عیادت کردند.



آیت‌الله آملی لاریجانی، دکتر علی لاریجانی، آیت‌الله احمد جنتی ، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، دکتر علی‌اکبر ولایتی ، دکتر غلامعلی حداد عادل، اسحاق جهانگیری، احمدی‌نژاد، امیر سرلشگر شمخانی و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی و تعدادی از مسئولان نیز از دیگر افرادی بودند که تا عصر امروز به عیادت مقام معظم رهبری رفتند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز در تماسی تلفنی جویای حال رهبر معظم انقلاب شد و از وضعیت عمومی خوب رهبر معظم انقلاب اظهار خرسندی کرد.

همچنین دکتر هاشمی وزیر بهداشت نیز با حضور در بیمارستان از نزدیک در جریان روند درمانی رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

حال رهبری خوب است
آیت الله گلپایگانی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری نیز در حاشیه مراسم بدرقه رییس جمهور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حال مقام معظم رهبری بسیار خوب است گفت:‌ مقام معظم رهبری پس از گذراندن 5-6 روز دوران نقاهت به منزل منتقل می‌شوند.

وی افزود: حال ایشان به لطف خدا خوب است و اطبا از حالشان راضی بودند. البته اطبای برجسته و متخصص این کار بودند. مقام معظم رهبری بعد از عمل جراحی به فاصله بسیار کوتاهی به اتاق خود منتقل شدند چرا که ایشان را بی حس کرده بودند و بیهوش نکرده بودند و من بعد از اینکه به اتاق‌شان آمدند با ایشان صحبت کردم و حالشان بسیار خوب بود و مشکلی نداشتند.

جزئیات عمل جراحی رهبر انقلاب از زبان دکتر مرندی
دکتر مرندی، رییس تیم پزشکی رهبر انقلاب اسلامی نیز با ابراز رضایت کامل از عمل جراحی پروستات انجام شده، گفت: این عمل جراحی بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام شد و وضعیت عمومی رهبر انقلاب اسلامی کاملا خوب و طبیعی است.

وی با بیان اینکه عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات بوجود می آید، گفت: مدتی بود که این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب در خصوص فرآیند انجام عمل گفت: عمل مزبور صبح امروز و در مدت کمتر از نیم ساعت با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی و بدون هرگونه عارضه ای انجام شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند که سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم.

دکتر مرندی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در یک بیمارستان دولتی،افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند که مزاحمتی برای سایر بیماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد.

مرندی در پاسخ به سوالی درباره زمان ترخیص رهبر معظم انقلاب از بیمارستان نیز گفت: بطور معمول مراقبت‌های بعد از این عمل برای همه بیماران بین 3 تا 5 روز در بیمارستان انجام می شود و در خصوص ایشان نیز همین روند طی خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از ترخیص نیز مانند همه بیماران، در دوره نقاهت، محدودیت‌های بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاری وجود دارد و ایشان اگرچه فردی فوق العاده پر‌کار هستند، اما باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کارها را نیز حذف کنند، البته اراده ایشان بر این است که هر چه زودتر به حالت طبیعی بازگردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب همچنین از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در انجام عمل جراحی و همچنین از دعاهای خالصانه مردم ایران برای سلامتی رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین