کد خبر: ۲۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
رئوفیان، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

اگر مسائل فرهنگی با «ون» و «بگیر و ببند» حل می‌شد، امروز مشکلی نداشتیم

«سید ابوالقاسم رئوفیان»عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری،گفت: اگر مسائل فرهنگی با ون و بگیر و ببند حل می شد باید امروز مشکلی در حوزه فرهنگ نداشتیم، اما چنین نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: «سید ابوالقاسم رئوفیان» عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری، در گفتگو با «آفتاب» گفت: فرهنگ از دو بخش «فر» و«هنگ» تشکیل می شود. «فر» یعنی شکوه و «هنگ» به معنای آهنگ است و ترکیب این دو با همدیگر تلاش برای رسیدن به شکوه است. یعنی اراده و تصمیمی جدی، حرکتی برای رسیدن به شکوه و هرچه این حرکت حساب شده تر، دقیق تر و سرعت آن بیشتر باشد رسیدن به قله کمال سریعتر اتفاق خواهد افتاد. طبیعی است برای اینکه یک حرکت ملی به سمت شکوه برسد نیاز به راهنمایان، رهبران و گرو های مرجع طریقت شناس است. از طرف دیگر باید به این توجه داشت که اسلام بهترین و کاملترین ادیان است. قران کتابی انسان ساز است و سیره نبوی ائمه به عنوان صراط مستقیم و الگوی بارز ما مسلمانان است.

دبیر کل حزب ایران زمین افزود: علمای دین وظیفه دارند که راه را نشان دهند. اینکه چه فعل و قولی درست است و چه فعل و قولی را نباید انجام داد را باید تبیین کنند. حتی بالاتر از این چه تفکری مثبت است و چه تفکری منشا بدبختی بشریت است. ما در ادبیات فرهنگ دینی و اسلامی خود دچار خلا نیستیم و ادبیات غنی داریم.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: فکر پلید منبعث از فعل و قول ناپاک است و انسان را به گمراهی می کشاند و بر عکس آن فکر متعالی ارتقا دهنده افکار متعالی است. بحث عفاف از منظر دین است و باید و نباید ان از خداست و در آیات قرآن به طور صریح بیان شده است و علمای دین باید این را تبیین کنند. اما اینکه اگر کسی رعایت نکند چاره اش چیست بحث دیگری است. اگر ون و بگیر و ببند جواب می داد حتما باید تا به حال این مشکل حل می شد. مسائل فرهنگ را باید به طور زیرساختی حل کرد. ببینید خدا راه و حلال و حرام را نشان داده است و برای ان مجازات هم تعیین کرده اما اینکه در جامعه چه کار کرد بحث متفاوتی است.

سخنگوی جبهه ایستادگی گفت: در جامعه ایران قدیم حجاب ضد ارزش بود و در بعد از انقلاب اسلامی به ارزش تبدیل شد و الان هم نظام تلاش می کند که جوانان به این ارزش پایبند باشند. اما چاره این در ون نیست. اگر ون چاره ساز بود بایدتا به حال این  مشکلات حل می شد. من معتقدم ما باید کار ساختاری انجام بدهیم. این تلاش باید از نهاد خانواده شروع شود. آنجا که خانواده در تعاارض با مدرسه باشد معلوم است که دانش اموز به آموزه های مدرسه معتقد نیست.

رئوفیان گفت: بدحجابی در جامعه به مسائل مختلف برمی گردد. شاید یکی از دلایل این عدم اشنایی به وظایف فردی باشد و یا عدم آگاهی به آموزه دینی. اما گاهی این رفتارها به دلیل اعتراضی است که از سوی جامعه به سمت افراد، نظام، قدرت حتی خانواده و مدرسه و... ابراز می شود. باید کسانی که متولی امور فرهنگی هستند خیلی مقید به اصول فرهنگی باشند. ما گاهی مسائلی را از خانواده متولیان فرهنگی می بینیم که به هیچ وجه درست نیست. رفتار این افراد و روحانیت خیلی اثر گذار و اگر خدای نکرده رفتار بد و ضد ارزشی داشته باشند خیلی زود تاثیر منفی می گذارد. من فکر می کنم که افراط و تفریط در هر چیزی بد است و جامعه امروز ما دچار افراط و تفریط شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین