کد خبر: ۲۶۱۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

مذاکرات یک روزه ایران و اروپا در وین آغاز شد

تیم مذاکره کننده ایران مذاکرات یک روزه با سه کشور اروپایی ( انگلیس ، فرانسه و آلمان) را در وین آغاز کرد .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر،تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی ، معاونین وزیر امور خارجه صبح امروز به وین سفر کرده ، مذاکرات با سه کشور اروپایی را در مقر سازمان ملل در اتریش آغاز کردند.

بر اساس این گزارش ایران قرار است امروز گفتگوهای خود در نشستی یک روزه با کشورهای آلمان ، فرانسه و انگلیس در راستای مذاکرات هسته ای و بررسی راهکارها برای از بین بردن اختلافات موجود در دست یابی به توافق جامع انجام دهد .

مذاکرات صبح امروز تا ساعت 13 به وقت وین ( 15:30 به وقت تهران ) ادامه خواهد داشت  و در نشست بعد از ظهر از سر گرفته می شود . این مذاکرات یک روزه خواهد بود و امشب به پایان می رسد .

این مذاکرات در راستای مذاکرات دو جانبه ایران با کشورهای عضو 1+5 پیش از آغاز مذاکرات رسمی ایران و 1+5 در نیویورک در تاریخ 27 شهریور ماه خواهد بود .

ایران از زمان تمدید توافق ژنو در مرداد ماه تا کنون دو بار با آمریکا مذاکرات دو جانبه در ژنو داشته است . مذاکرات 13 و 14 شهریور ماه در ژنو 12 ساعت در سطح معاونین و 8 ساعت در سطح کارشناسان بود. سید عباس عراقچی در پایان این مذاکرات آن را مفید خواند ، هر چند که موارد اختلافی پابرجاست .

ایران و روسیه نیز با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو مذاکرات دو جانبه ای داشتند .

همچنین وزرای امور خارجه ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای مذاکرات دو جانبه خواهند داشت.

محمد جواد ظریف در سفر هفته پیش خود به بروکسل نیز مذاکرات دو جانبه ای با کاترین اشتون داشت .

سید عباس عراقچی پس از این سفر مذاکراتی با فرانسه در پاریس داشت .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین