کد خبر: ۲۶۱۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱

روحانی و پوتین فردا پای میز مذاکره

رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه فردا در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای درباره تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مذاکره می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه فردا در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای درباره تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مذاکره می‌کنند.

به گزارش تریبون، یک مقام رسمی در کرملین گفت: رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای با رئیس جمهور ایران دیدار و درباره قراردادهای اقتصادی و تجاری مذاکره می‌کنند.

یوری اوشاکو مشاور سیاست خارجی کرملین به خبرنگاران در مسکو گفت: طبیعتاً تمرکز اصلی این دیدار روی تقویت روابط اقتصادی و تجاری خواهد بود.

وی همچنین گفت: روسیه و ایران نگرانی‌هایی درباره کاهش حجم روابط تجاری دارند، آمارهای کرملین نشان می‌دهد که روابط تجاری این دو کشور حدود یک سوم کاهش یافته و به رقم 1.6 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده است. همچنین روسیه در پی تأمین غلات ایران به ارزش سالانه 500 میلیون دلار در قبال دریافت نفت است.

پیش از این الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که مذاکرات نفت در برابر غذا هنوز آغاز نشده است اما خارج از دسترس هم نیست و در آینده این روابط تکمیل می‌شود.

به گزارش فارس، تهران در ماه ژوئن اعلام کرد که انتظار دارد قرارداد ساخت دو راکتور هسته‌ای 1000 مگاواتی در ایران را با روسیه به امضاء برساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین