کد خبر: ۲۶۱۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

توضیح رئیس سازمان جوانان هلال احمر درباره مرگ دو دانش‌آموز در اردوگاه

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به مرگ دو دانش‌آموز در اردوگاه مهر انزلی متعلق به این سازمان گفت: متاسفانه این دانش‌آموزان به تذکرات مربی خود گوش نداده‌ بودند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر وحید قبادی دانا در مراسم افتتاح اردوگاه دانش‌آموزی شاخه زیتون در توضیح بیشتر این حادثه با اشاره به وجود اسکله‌ای معروف به «اسکله عروس و دامادها» در کنار اردوگاه مهر انزلی گفت:‌ پیش از ورود دانش آموزان به اردوگاه تذکرات لازم مبنی بر عدم شنا در این منطقه داده می‌شود و مربیان نیز موظف هستند این تذکرات را مجددا به آنها ارائه کنند؛ اما متاسفانه چند دانش‌آموز به مربی خود اصرار کرده و علی‌رغم مخالفت مربی همراه با مربی دیگر به داخل آب می‌روند اما متاسفانه با اینکه در نزدیکی ساحل مشغول به آب‌بازی بودند ناگهان زیر پای 10 نفر خالی می‌شود. خوشبختانه 9 نفر از این دانش‌آموزان می‌توانند خود را نجات دهند اما یک نفر دچار مشکل می‌شود و نفر دوم هم با اینکه بیرون از آب و با لباس مشغول تماشا بوده است برای کمک به دانش‌آموز غرق‌شده به دریا می‌رود که او هم دچار سانحه می‌شود.

وی با بیان اینکه نجات‌گران و امدادگران مستقر در اردوگاه نسبت به احیای قلبی این دو دانش‌آموز اقدام کرده‌ بودند گفت: متاسفانه یکی از این دانش‌آموزان در دم جان خود را از دست داده و دیگری نیز توسط آمبولانس مستقر به بیمارستان منتقل می‌شود اما متاسفانه ساعاتی بعد جان خود را از دست می‌دهد.

قبادی همچنین با بیان اینکه در طول تابستان 7000 نفر از اردوهای دوستی ، شکرانه ، نشاط و امید بهره‌مند شده و در کارگاه‌های مختلف توانمندسازی،‌کنترل خشم و ... شرکت کرده‌اند، گفت: حدفاصل دریا و اردوگاه مهر انزلی دیوار کشیده شده است و منطقه "شناممنوع" است.

قبادی در ادامه با بیان اینکه این اردوگاه در حوزه دانش آموزی ظرف مدت 70 روز ساخته و تجهیز شده است گفت: ساخت این اردوگاه نمونه بارز مدیریت جهادی است و از رییس جمعیت هلال احمر به دلیل حسن اعتماد به این سازمان تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از افتتاح‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که مجموعه آماده نیست گفت: اما این اردوگاه درحالی افتتاح می‌شود که یک هزار دانش آموز از این اردوگاه استفاده کرده و زندگی در شرایط سخت را فراگرفته اند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های دیگر امدادی و خودامدادی به دانش آموزان در این اردوگاه گفت: این دانش آموزان اطفای حریق، حمل تخصصی مصدوم،‌ اسکان اضطراری ،‌احیای قلبی و ... را در این اردگاه آموزش دیده و با شرکت در مانورهای مختلف سطح آموزش‌های خود را افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به حضور یک هزار دانش آموز دختر و پسر در المپیاد آماده در بندر انزلی گفت: 100 داور امدادگر نیز وظیفه آموزش و برگزاری مسابقات را برعهده دارند.

اجرای طرح سحر در 10 استان

وی همچنین در مورد طرح سازماندهی حمایت های روانی پس از بلایا (سحر) گفت: براساس این طرح تیم‌های 26 نفره متشکل از 13 زن و 13 مرد فارغ التحصیل از رشته‌های جامعه شناسی و روان‌شناسی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح درس این گروه‌ها با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و انجمن مددکاری تبیین شده است گفت: در حال حاضر آموزش تیم‌های 10 استان به میزبانی استان اردبیل در حال انجام است و تا پایان آبان‌ماه تمامی 31 استان کشور دارای این تیم‌ها خواهند شد که این افراد وظیفه امدادرسانی روانی به افراد را پس ازبلایا بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا اردوگاه شاخه زیتون که با نهاد صلح و دوستی در منجیل ساخته شده است علاوه بر ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان تیم‌های دادرس با برگزاری مانورهای مختلف در محیط‌های طراحی شده نسبت به افزایش آمادگی این دانش‌آموزان اقدام خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین