کد خبر: ۲۶۱۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

تولید نفت ایران افزایش یافت

بر اساس تازه ترین گزارش ماهانه دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تولید نفت ایران افزایش و در مقابل تولید نفت عراق و عربستان کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکو نیوز: دبیرخانه اوپک ماه سپتامبر از شرایط بازار نفت حاکی از افزایش ١٤ هزار و ٧٠٠ بشکه ای تولید روزانه نفت ایران و کاهش ٦٣ هزار بشکه ای و ٥٥ هزار بشکه ای تولید نفت عراق و عربستان در ماه اوت است.

بر اساس این گزارش، ایران که در ماه ژوئیه روزانه ٢,٧٥٤ میلیون بشکه نفت تولید کرده بود توانست تولید خود را در ماه اوت به روزانه ٢.٧٦٩ میلیون بشکه برساند.

طبق این آمار که شامل تولید میعانات گازی نمی شود، ایران در سه ماه دوم سال ٢٠١٤، بطور میانگین روزانه ٢,٧٦٥ میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

همچنین عراق که فعالیت تروریستها سبب افزایش ناامنی در این کشور شده است، برای سومین ماه پیاپی با کاهش تولید مواجه شد. این کشور در ماه اوت با کاهش روزانه ٦٣ هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن، بطور میانگین ٣,٠١٢ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد.

تولید نفت عربستان سعودی نیز در ماه اوت با کاهش ٥٥ هزار و ٢٠٠ بشکه ای روبرو شد. این کشور در ماه اوت روزانه ٩,٨٥٧ میلیون بشکه نفت تولید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین