کد خبر: ۲۶۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
بیژن بیرنگ:

تداوم حذف روز ملی سینما از تقویم خوشایند نیست

«هنوز نمی دانم دلیل حذف روز ملی سینما از تقویم ملی چیست اما معتقدم این عمل صحیح نبوده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: بیژن بیرنگ کارگردان سینما به تداوم حذف روز ملی سینما از تقویم  ملی واکنش نشان داد. بیرنگ به عواقب حذف روزهایی که نام ونشانی از فرهنگ دارند، اشاره کرده و به «آفتاب» گفت: «من سال ها در حوزه ساختن فیلم و سریال فعالیت کردم. حوزه وسیع و همراه با پیچیدگی زیاد که تاثیرزیادی بر بدنه کلی فرهنگ برجای می گذارد.من هنوز نمی دانم دلیل حذف روز ملی سینما از تقویم ملی چیست اما معتقدم این عمل صحیح نبوده است.»

بیرنگ سریال های پر طرفدار همچون خانه سبز و همسران را  در کارنامه هنری خود دارد. سریال هایی که دردهه هفتاد طرفداران بسیاری را به سوی تلوزیون کشاندند.

بیرنگ در ادامه به دلایل حذف روز ملی سینما اشاره کرد و تاکید کرد: «وقتی شما روزی را که متعلق سینما است را از سطوح تقویم پاک می کنید،این معنا به ذهن می رسد که سینما و هنر دارای ارزش نیست. حتی اگر تعمد و یا نیت های مغرضانه ای پشت این حذف نباشد ،این عملکرد قابل قبول نیست.» بیرنگ افزود: « شاید کسانی که به حذف این روز ملی از تقویم مبادرت کرده اند،با شیوه کمی به ماجرا نگریسته و تصور کرده اند مگر چند نفر در حوزه سینما کار می کنند که باید به آن ها روز اختصاص دهیم؟ حتی اگر این نگرش نیز مبنای این عمل قرار گرفته باشد،بازهم این نگرش کمی که حذف را دردستور کار دارد نباید مبنای این عمل قرار می گرفته است.»

 بیرنگ به فواید وجود روز ملی سینما در برگ های تقویم پرداخت وگفت: «قطعا اگر روزی دربه نام روزی ملی سینما در تقویم وجود داشته باشد ،می تواند زمینه ساز تعامل هنرمندان با یکدیگر و با مسئولان شود و گام های خوبی برای رفع آسیب ها در بدنه سینما شکل بگیرد.»

بحث تعامل وتغییربرخی سیاست ها در حوزه فرهنگ از وعده های مهم دولت یازدهم بوده است.بیژن بیرنگ به بهبود شرایط بعد از آمدن دولت یازدهم اشاره کرد وگفت: «فضا و حس خوب برای کار کردن این روزها درمن وبسیاری از هنرمندان بیشتر رشد کرده است. زمانی که درهای خانه سینما باز شد، امیدهای خوبی در قشر هنرمند ایجاد شد. وقتی خانه آدم درهایش بسته باشد ،شوق کارکردن قطعا در میان همه اصناف به خصوص هنرمندان کم خواهد شد. من امیدارم تعامل مسئولان با هنرمندان ادامه پیدا کند تا فضای شاد ومثبت همیشه ادامه داشته باشد.»

دوسال قبل شورای فرهنگ عمومی کشور برای خلوت کردن تقویم، یک‌سری از روز‌ها از جمله «روز سینما» را به بخش ضمایم منتقل کرد.با وجود نامه نگاری حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با بیر شورای فرهنگ عمومی جت‌الاسلام شاهمرادی، این روز هنوز به برگ های تقویم بازنگشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین