کد خبر: ۲۶۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

چرا برخی لبنیات قبل از انقضاء فاسد می‌شوند؟

در میان صدها برند تولید‌کننده انواع محصولات لبنی، گاه برخی از این محصولات پیش از سر رسید تاریخ انقضاء فاسد می‌شوند که به گفته‌ مشاور صنایع شیر ایران رعایت نشدن زنجیره سرما از تولید تا مصرف یا برخی منافذ میکروسکوپی علت این اتفاق است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی محصولات لبنی از جمله شیر، خامه، پنیر خامه‌ای و غیره علی‌رغم به پایان نرسیدن تاریخ مصرف آنها پس از خرید توسط مشتری، شاهد فاسد شدن آنها هستیم که البته در میان صدها برند معتبر تولید‌کننده انواع محصولات لبنی این اتفاق به صورت معمول رخ می‌دهد و فرقی نمی‌کند برند این محصول فاسد شده پیش از انقضاء چه باشد.

البته حسین چمنی، مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران در این باره به ایسنا گفت: به دلیل اینکه در تولید محصولات لبنی از جمله پنیر خامه‌ای، شیر و غیره مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود باید از لحظه خروج از کارخانه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده و مصرف آن، زنجیره سرما در انتقال و نگهداری این محصول رعایت شود اما عمدتا به دلیل رعایت نشدن زنجیره سرما و گرم‌بودن هوا در فصل تابستان شاهد وقوع برخی از این اتفاقات هستیم.

وی افزود: البته برخی از توزیع‌کنندگان محصولات لبنی و مغازه‌داران سطح شهر این محصولات را در فضای سرد در یخچال نگهداری نمی‌کنند که دلیل آنها فروش رفتن این محصولات طی مدت‌ کوتاه است اما این دلیل منطقی نمی‌تواند باشد چراکه در هوای سرد تابستان حتی چند ساعت ماندن لبنیات در فضای باز هم می‌تواند عامل فساد‌پذیری آن باشد.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل این‌که یک محصول لبنی قبل از تاریخ انقضاء فاسد می‌شود، وجود منافذ میکروسکوپی روی درب محصول است، چرا که وجود این منافذ می‌تواند عامل نفوذ هوا به داخل محصول و فساد‌پذیری آن شود.

چمنی تاکید کرد: مردم به محض دیدن چنین محصولاتی می‌توانند با کارخانه مورد نظر تولید‌کننده تماس گیرند و شکایت خود را طرح کنند چراکه طرح چنین شکایتی می‌تواند در بهبود کیفیت تولید محصولات لبنی موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین