کد خبر: ۲۶۱۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹

بشقاب‌های سربی، میهمان ناخوانده سفره‌های ایرانی

دشمنان آمده اند تا برای ما سرگرمی هایی درست کنند که حاصل آن چیزی به جز خیانت و از هم پاشیدگی خانواده ها نیست. سرگرمی هایی که روزانه صدها خانواده را به دادگاه طلاق می کشاند و کودکانی را تک والدینی یا بی سرپرست می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: انتخاب خبر نوشت: امروزه بام بسیاری از خانه ها با بشقاب هایی سربی پوشیده شده است. بشقاب های مزین به سفره هایی که دشمنان برای ما گسترده اند و در آن از غذاهای تبلیغاتی خوش آب و رنگ چیده اند تا ما را به سمت و سوی تباهی بکشانند. آنان آمده اند تا چیدمان زندگی اسلامی ما را با رنگ و بوی غربی در هم بیامیزند.

دشمنان آمده اند تا برای ما سرگرمی هایی درست کنند که حاصل آن چیزی به جز خیانت و از هم پاشیدگی خانواده ها نیست. سرگرمی هایی که روزانه صدها خانواده را به دادگاه طلاق می کشاند و کودکانی را تک والدینی یا بی سرپرست می کند.

به راستی تاوان این همه آسیب، گریبان گیر کیست؟!! گریبان گیر ما یا آن هایی که در اتاقک های شیشه ای نشسته اند و هر لحظه برای تشویش اذهان و تخریب فکر جوانان ما نقشه می کشند؟!! طعامی که در این بشقاب هاست چیزی جز بی مهری و از هم گسیختگی خانواده ها نیست.

دیده شده است که در مناطق پایین شهرها با این که از لحاظ مالی در مضیقه هستند، اما همچنان این صفحه های سربی بر بالای بام ها یا در خانه هایشان وجود دارد. این جای تعجب ندارد؟!! کسی که برای یافتن قوت روزانه اش با مشکل مواجه است خودش را با طعام یک صفحه سربی سیر می کند و این گونه روحش را ارتزاق می کند.

گاهی برخی از این خانواده ها تلویزیونی هایی در منزل دارند که اینچ های آن بیشمار است و هنگامی که از آنها می پرسی شما با این خانه اجاره ای لزومی ندارد که تلویزیونی با این وسعت داشته باشی! پاسخ می دهند این تلویزیون ها تصاویر شبکه های ماهواره ای را بهتر نشان می دهد.

کوک فرهنگ را متولیان فرهنگی در جامعه ساز کنند
به راستی مقصر اصلی خیانت در خانواده ها کیست؟!! آیا دختران و پسران جوانی که پای برنامه های مستهجن ماهواره می نشینند مقصرند یا دولتی که برای جوانان، زیرساخت های فرهنگی مشخصی را تعبیه نکرده است؛ در جایی که رییس مرکز مطالعات وزارت جوانان بیان می کند: 10 میلیون جوان در انتظار فراهم شدن بسترهای اشتغال و ازدواج هستند.

10 میلیون جوان بیکار مجرد در این جامعه باید چه نوع تفریحی داشته باشند که به سمت و سوی تباهی کشیده نشوند. دولت یازدهم دولت تدبیر و امید چه تدبیری برای این همه جوان دیده است؟!

آیا جوانان ما به صرف این که بیکار هستند باید روزها و شب ها وقت خود را برای برنامه هایی که بیگانگان برای ما طرح ریزی کرده اند بگذارند؟! یک جوان ایرانی که از لحاظ فرهنگی، علمی و دینی و معرفتی، الگو و افتخار دیگر جوانان است نباید به راهی رود که به جز آشفتگی روحی و ذهنی در آن نیست. اما دولت باید با توجه به هر شهر و استان و موقعیت فیزیکی آن، برای تفریحات سالم جوانان راهی را تدبیر کند.

سالن های ورزشی اگر تاسیس می شود با حداقل هزینه ورودی باشد مگر یک جوان بیکار درآمدی دارد که بخواهد به سالن های بیلیارد و سالن های مجهز ورزشی برود و با هزینه های زیاد از آنها استفاده کند؟!

از موضوع اصلی دور نشویم؛ ما را چه می شود که تعدادی در آن سوی دنیا برای ما نقشه می کشند که چگونه ما را به بیراهه بکشانند و ما بی خیال این همه طرفندهای ریز و درشت دشمنان شده ایم. حالا اگر متولیان فرهنگی آمده اند فرهنگ سازی کنند، خودشان در ابتدا این بشقاب ها را از خانه هایشان خارج کنند و سپس به دیگران تذکر لسانی و عملی بدهند و به قول خواجه شیراز حافظ شیرین سخن، «واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند».

متولیان فرهنگی که مدعی فرهنگ سازی هستند باید در این راه بکوشند تا مردم عادی، بیان و عمل آنها را یکسان ببینند و به گفته های آنان مبنی بر این که ماهواره ها خانه خراب کن است را گوش دهند. 

روزنامه جوان نوشت: در کل جهان 300 ماهواره تلويزيوني فعال است که از اين تعداد 116 ماهواره، فضاي ايران را پوشش مي‌دهند. شبکه‌هاي فارسي‌زبان که فقط براي فارسي‌زبانان و خصوصاً ايراني‌ها برنامه، توليد و پخش مي‌کنند، هم‌اينک به بيش از 160 کانال رسيده است. اما ماهواره‌هايي که در فضاي ايران فعالند، امکان دريافت حدود 18 هزار شبکه تلويزيوني را فراهم کرده‌اند و از اين تعداد حدود 2 هزار شبکه را با ديش‌هاي معمولي مي‌توان با کيفيت بالا دريافت کرد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد، در بين اين شبکه‌ها، 380 کانال به صورت شبانه روز در حال پخش موسيقي، کليپ، رقص، آهنگ‌هاي درخواستي و کنسرت هستند. حدود هزار و 200 شبکه در خلال برنامه‌هاي خود، کليپ‌ها و شوهاي موزيکال پخش مي‌کنند. حدود 80 شبکه به نمايش مد و لباس اختصاص دارند. در يک تحليل محتوايي،‌ عمده آنچه اين شبکه‌ها پخش مي‌کنند و روي مخاطب اثر مي‌گذارند با سنت و فرهنگ اسلامي- ايراني در تضاد بوده و آثار بسيار مخرب روحي و رواني دارند. شبکه‌هاي فارسي‌زبان در ابتداي راه‌اندازي، بيشتر موضوعات سياسي را دنبال مي‌کردند، لکن هم‌اکنون وارد حوزه فرهنگ شده، تغيير و تحولات فرهنگي را به صورت هدفمند در ايران دنبال مي‌کنند. 

برخي از اين شبکه‌ها مانند BBC فارسي، VOA، من و تو و فارسي وان، در ميان مخاطبين، شهرت بيشتري يافته‌ و توانسته‌اند بخشي از جامعه ايراني را تحت تأثير خود قرار دهند.

در ميان اين شبکه‌ها،‌ شبکه فارسي وان، بيشتر از ديگر شبکه‌ها، کانون خانواده را مورد توجه قرار داده است.

مردی می گوید: نزدیک به 10 سال قبل ازدواج کردم و حاصل این ازدواج دو فرزند است. سال گذشته تصمیم گرفتم یک دستگاه ماهواره خریداری کنم اما همسرم با این تصمیم من به شدت مخالفت کرد تا این که بالاخره در پی اصرارهای مکرر و بدون توجه به نظر وی، ماهواره ای را در پشت بام منزل نصب کردم. پس از مدتی و با برنامه های شبکه های مختلف از کرده خود پشیمان شدم اما چون این اقدام با اصرار خودم عملی شده بود به روی خودم نیاوردم تا این که پس از گذشت چند ماه متوجه شدم رفتارهای همسرم تغییر کرده است و کمتر به انجام فرائض دینی، ممارست می کند. سریال های شبکه فارسی وان در راس همه ی امور زندگی ما قرار گرفته بود. مزاحمت های تلفنی، رد و بدل پیام و بی توجهی همسرم به من و فرزندان و... باعث شد که پس از مدتی متوجه شوم همسرم با تقلید از سریال های شبکه فارسی وان با جوانی دوست شده است. در پی این رسوایی، متوجه شدم دادخواست طلاق داده و همسرم نیز بی تفاوت نسبت به موضوع، من و فرزندان را رها کرده و به منزل پدرش در تهران رفته است.

به راستی آیا رسالت شبکه های غربی چیزی به جز خیانت در خانواده ها نیست؟!!
وقتی افراد در برنامه های ماهواره می بینند که افراد چقدر با انزواطلبی و حتی مقابله با افراد خانواده شان و یا حتی خیانت به آنها می توانند موفق باشند، این خانواده را به سوی اختلافات، کم اهمیت شدن نقش پدر، ایجاد اختلاف بین زوجین و دوری فرزندان از والدین می کشاند یا در سویی دیگر وقتی پدر یا مادری به همراه دختر و پسر جوانشان نظاره گر تصاویر فیلم هایی هستند که در آن یک معاشقه هر چند خفیف صورت می گیرد، همین مساله موجب از بین رفتن پرده های حجاب بین افراد خانواده و در نتیجه شکستن قبح افعال می شود. تنها خدا می داند که در خانواده ای که قبح افعال، شکسته شده باشد چه اتفاقات بدی رخ خواهد داد. حضرت علی علیه سلام پیرامون حیا می فرمایند:« الحیاء یصد عن فعل القبیح» یعنی حیا از انجام افعال قبیح جلوگیری می کند و واضح است که در نبود حیا و شکسته شدن حریم خانواده چه اتفاقات شومی رخ خواهد داد.

بازیگرانی در سریال ها و فیلم های ماهواره نمایش داده شده است که صرفا به خاطر زیبایی ها یشان جلوی دوربین حاضر می شوند و در سراسر پخش برنامه، زیبایی ظاهری و جسمی شان به صورت پررنگ نمایش داده می شود و به گونه ای است که محرک شهوات افراد می شود. در سوی دیگر قضیه، عموم سریال ها و فیلم هایی که برای مخاطب ایرانی و مسلمان ماهواره، آماده سازی می شوند، سعی می شود که در آن برای افراد حق چشیدن روابط دیگر علاوه بر روابط زناشویی را محفوظ بداند.

همین مساله به خصوص در مردان موجب این می شود که حتی برای تفریح که شده به دنبال رفع عطش تنوع طلبی شان باشند؛ 

کمترین اثر این آسیب، کم رنگ شدن رابطه عاشقانه بین همسران و عدم رضایت و تمایل جنسی خواهد بود. 

در پایان باید گفت: امروزه رسانه ها نقش مهمی در شناساندن مکاتب زنده و پویای بشری به جهانیان دارند. با وجود انتشار کتاب ها و مقالات مختلف از سوی دانشمندان هر مکتب، اما تعداد زیادی هستند که به خاطر شلوغی فراوان در سبک زندگی قرن معاصر، اخبار و اطلاعات خود را از راه صفحات اینترنتی و شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای به دست می آورند که باید شناسایی شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین