کد خبر: ۲۶۱۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
حسین فرحبخش، تهیه کننده و کارگردان:

وزارت ارشاد نباید تحت فشار قرار بگیرد

حسین فرحبخش، تهیه کننده و کارگردان معتقد است: نظارت در امور فرهنگی امر درستی است. مشکل از آنجایی آغاز می شود که نظارت با سلایق و دغدغه‌های شخصی مخلوط شده و جنبه دخالت پیدا می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: کارگردان فیلم زندگی خصوصی صدور مجوز برای فیلم‌های کوتاه ویدئویی از سوی اداره کل ارشاد استان تهران را مثبت ارزیابی کرد و به «آفتاب» گفت: صدور مجوز برای فیلم‌های کوتاه ویدئویی مسئله خوبی است زیرا با این اقدام برخی از حواشی مانند ارتباط  سازندگان آن با  عوامل بیگانه  از فیلم کوتاه دور می شود.

حسین فرحبخش کارگردان و تهیه کننده به اتفاقات یک سال اخیر را وزارت پرداخته و گفت: «رویکرد وزارت ارشاد برای دفاع از مجوزها تا کنون خوب بوده است. عده ای در گذشته به خود اجازه دادند،با ریختن به خیابان ها و اقدامات غیرقانونی وزارت ارشاد را به حاشیه بکشانند. من گمان می کنم در شرایط فعلی این اقدامات که از روی تحجر و سلیقه شخصی است نه تنها  استقبال مردم و اهالی سینما رو به رو نمی شود بلکه با برخورد شدید آن ها رو به رو خواهد شد. بنابراین افراد باید در نگاه و رفتار خود تجدید نظر کنند.»

به گزارش آفتاب، حسین فرحبخش کارگردان فیلم زندگی خصوصی است. فیلمی که با حواشی زیادی رو به رو شد .گشت ارشاد و زندگی خصوصی به دلیل مخالفت انصار حزب الله بعد از شش روز از اکران برداشته شدند.

فربخش در ادامه تاکید کرد: «نظارت امری است که همیشه وجود داشته است و فی نفسه هم بد نیست. نبود نظارت باعث بی نظمی است. همین الان صدور مجوز برای فیلم های کوتاه امر مثبتی است چون تولید این فیلم ها را قاعده مند می کند. نظارتی که با اعمال سلیقه شخصی باشد دخالت محسوب می شود. به نظر من وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نباید تحت فشار قرار بگیرد زیرا در آن صورت مسائل و حاشیه ها پر رنگ تر می شوند.»

فرحبخش تاکید کرد: «به نظر من سینما تنها سرگرمی نیست . سینمای اجتماعی که با مضامین انتقادی خوب همراه شود ،می تواند به سازندگی فرهنگ کمک کند و راه بسیاری از مشکلات اجتماعی را ببندند و از وقوع آن جلوگیری کند بنابراین دولت باید از ساختن این فیلم ها حمایت کند.»

 فرحبخش به بررسی شورای صنفی نمایش پرداخت و تاکید کرد: «وقتی ما از شورای صنفی نمایش حرف می زنیم نباید این شورا در وزارت ارشاد برگزار شود زیرا در آن صورت اسم ان باید با شورای دولتی تغییر کند. علاوه بر این من فکر می کنم انجمن سینما داران نیمی از شورا است  نیمی  دیگر جامع صنفی تهیه کنندگان سینما که صاحبان اصلی سینما هستند  که از سوی ارشاد انتصابی انتخاب شده اند. این انتصابی بودن از ماهیت صنفی این شورا می کاهد.به نظر من این شورای صنفی این دوره نمایش چندان مسائل تخصصی را در نظر نمی گیرند و این امر مثبتی نیست که باید در آن تجدید نظر شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین