کد خبر: ۲۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

تصادف ساختگي شگردي براي آدم ربايي و اخاذي

آذرماه سال 1392 و با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع"سرقت مسلحانه يک دستگاه خودرو سواري هيوندا"، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضاي باند سارقان حرفه اي که به شيوه تصادف ساختگي اقدام به آدم ربايي و سرقت مي‌کردند، از سوي کارآگاهان پليس آگاهي تهران شناسايي و در عملياتي همزمان دستگير شدند.
به گزارش ابتکار، آذرماه سال 1392 و با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع"سرقت مسلحانه يک دستگاه خودرو سواري هيوندا"، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

 مالباخته پس از حضور در اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 9 شب 20 شهريور سال 92 با خودرو سواري در حال بازگشت از محل کار خود در منطقه خادم آباد شهريار بودم.

ناگهان يک دستگاه خودرو سواري پژو با 5 سرنشين، در جاده شهريار از پشت سر با من تصادف کرد و من نيز براي بررسي ميزان خسارت ناشي از تصادف در حاشيه جاده توقف کردم. به محض پياده شدن از داخل ماشين، ناگهان 5 سرنشين خودرو پژو 405 به سمت من حمله ور شده و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها قصد داشتند تا با تهديد اسلحه کمري مرا سوار ماشين خود کنند که در يک لحظه از غفلت يکي از آنها که براي لحظه اي دستم را رها کرده بود، استفاده کرده و با حرکت در عرض جاده از دستشان فرار کردم و آنها نيز به سرعت سوار هر دو ماشين شده و از محل متواري شدند.

همزمان با آغاز رسيدگي به پرونده سرقت مسلحانه که بر اساس اظهارات شاکي پرونده قصد ربايش وي را داشتند،پرونده‌هاي مشابه ديگري از سوي دادسراي جنايي تهران به پليس آگاهي با موضوع آدم ربايي و اخاذي" ارجاع شد. بررسي اظهارات تمامي شکات نشان داد در تمامي اين پرونده‌ها سارقين به شيوه اي مشابه اقدام به ايجاد تصادف ساختگي در محدوده اتوبان آزادگان کرده و پس از آدم ربايي صاحب خودرو، اقدام به اخاذي از آنها کرده اند.

يکي از اين شکات که سارقين اقدام به اخاذي 120ميليون توماني از وي کرده بودند، پس از حضور در پليس آگاهي به کارآگاهان گفت: دوم ارديبهشت امسال، در محور اتوبان تهران – ساوه با دو دستگاه خودرو سواري در حال بازگشت به سمت تهران بوديم. بعد از گذشتن از عوارضي، يک دستگاه خودرو پژو از پشت سر با من تصادف کرد. در حاشيه جاده توقف کردم که جواني حدود 20 الي 25 ساله از ماشين پژو پياده شد و به سمت ماشين من حرکت کرد. ناگهان اين جوان از پشت سر مرا گرفت و همزمان با وي، چهار نفر ديگر از پژو پياده شده و با کتک و ضرب و شتم، مرا به زير صندلي عقب ماشين خودم انداختند. در داخل خودرو مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودم و درخواست 300 ميليون تومان پول داشتند. تحت فشارهاي شديد آنها، سه عابر بانک حاوي 120 ميليون تومان را در اختيارشان گذاشتم. آنها به سرعت حرکت مي‌کردند تا به فلکه دوم صادقيه رسيديم. فکر کنم حدود ساعت 1 شب بود که پس از بستن چشم‌ها، دست‌ها و پاهايم، مرا به مکان نامعلومي بردند. آنها طي اين مرا تهديد به کشتن مي‌کردند اما سرانجام با چشماني بسته و پس از برداشت تمامي پول‌هاي داخل عابر بانک‌ها، مرا در ساعت 16 فرداي آنروز با چشماني بسته و در منطقه شهرک غرب رها کرده و از محل متواري شدند.

در ادامه رسيدگي به پرونده"سرقت و آدم ربايي مسلحانه منجر به تهديد، ضرب و شتم شديد و نهايتا اخاذي" و در شرايطي که سارقين تلاش کرده بودند تا هيچگونه اثر و نشاني از خود بجاي نگذارند، اما با انجام سلسله اقدامات پليسي پيچيده اي که از سوي کارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ انجام شد تمامي اعضاي گروه سارقين مورد شناسايي قرار گرفتند.

اعضاي گروه سارقين به نام‌هاي اسماعيل، يوسف، رضا، حسام، سجاد و محمد، همگي از مجرمين سابقه داري هستند که بارها به اتهام ارتکاب سرقت‌هاي خشن به ويژه سرقت‌هاي مسلحانه تحت تعقيب قرار داشته و يکي از آنها به نام محمد با داشتن محکوميت 17 سال زندان به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقيب قرار داشت.

با شناسايي مخفيگاه هر شش متهم در سه منطقه قلعه حسن خان، شهريار و پرند، هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه قضايي انجام و سرانجام در سه عمليات مشترک و همزمان، ساعت 11 صبح 22 شهريور امسال تمام متهمان دستگير وبه پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل و پس از مواجه حضوري با چند تن از شکات مورد شناسايي قرار گرفتند.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: هر شش متهم پرونده در همان مراحل اوليه تحقيقات، به چندين فقره سرقت به شيوه و شگرد مشابه و به ويژه در محدوده اتوبان آزادگان اعتراف کرده اند.

در حال حاضر نيز، هر شش متهم با قرار قانوني صادر شده از سوي مقام قضايي در اختيار اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته و تحقيقات تکميلي جهت شناسايي ديگر جرايم ارتکابي در دستور کار اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین