کد خبر: ۲۶۲۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
فخر السادات محتشمی پور در گفت‌گو با «آفتاب»:

رفتارهای خودسرانه با منش امام همخوان نیست

مسائل فرهنگی و رفع دغدغه‌های حوزه فرهنگ نقطه چالش گروه‌های تندرو با دولت یازدهم محسوب می‌شود. چالشی که از روزهای نخست آغاز به کار دولت یازدهم به شکل جدی دنبال و پیگیرانه از سوی مخالفن دولت دنبال شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: تندورها با برگزاری کنسرت‌های موسیقی بانوان مخالفند و طرح‌هایی نظیر تفکیک جنسیتی را نیز مطرح می‌کنند. با اینکه گشت ارشاد با بدپوششی مقابله می‌کند، گروه‌هایی نظیر انصار حزب الله اعلام کرده‌اند برای انجام امر به معروف و نهی از منکر به خیابان‌ها خواهند آمد. این نوع برخورد با مسائل فرهنگی با انتقاد بسیاری از چهره‌های سیاسی و فرهنگی روبه‌رو شده است.

فخرالسادات محتشمی‌پور فعال سیاسی نیز این رویکرد فرهنگی را قبول ندارد. وی رفتارهای اینچنینی را مخالف مشی امام خمینی( ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران دانسته و به «آفتاب» گفت: «حرکت های ارتجاعی اینچنینی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشته است. رفتارهایی که همواره با مخالفت صریح امام خمینی (ره) مواجهه می‌شد. امام همواره نگرش روشنی نسبت به مسائل فرهنگی داشته و با کسانی که می‌خواستند بین زنان ومردان درجامعه دیوار بکشند، مخالفت می‌کردند. بنابراین با صراحت می‌گویم رفتارهای خودسرانه که حکایت از نوعی ارتجاع دارد، با منش امام همخوان نیست.»

این فعال حقوق زن افزود: «واقعا تاسف بار است در سالی که به نام فرهنگ نام‌گذاری شده و باید شکوفایی فرهنگی را شاهد باشیم در حال تجربه کردن تندروی‌های بدون منطق هستیم. مسائلی نظیر مخالفت با برگزاری کنسرت بانوان و یا لغو کنسرت‌های عمومی برپایه دغدغه و یا نگرش دینی نیست. این نگرش اگر هم پشت این رفتارها وجود داشته باشد، دلیل اصلی رفتارهای اینگونه نیست. من بر این باورم که انگیزه اصلی این رفتارها سیاسی است و اخلال در کار دولت اعتدال را دنبال می‌کند.»

محتشمی‌پور در ادامه به سازوکارهای قانونی که در قانون اساسی درج شده، اشاره کرد و گفت: «سازو کارهای قانونی در کشور ما برای مسائل فرهنگی تعبیه شده است. بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد وظیفه رسیدگی به امور فرهنگی را دارند اگر بنا باشد عده‌ای هر روز ادعا کنند که فلان دستگاه به وظیفه خود عمل نمی‌کند؛ حاصل این وضعیت جز هرج و مرج و بی‌قانونی نخواهد بود و مسئله‌ای نیز اصلاح نخواهد شد. این افراد اگر دغدغه‌هایی دارند باید آن را با نهادهای مرتبط در میان بگذارند نه اینکه به خیابان‌ها بریزند و با اعمال خودسرانه امنیت عمومی را برهم بریزند. قطعا این تندروی‌ها باید با مخالفت‌های نهادهایی همچون مجلس رو به رو شود تا از اعمال اینچنینی جلوگیری شود.» 

محتشمی‌پور تاکید کرد: «رفتارهای اینچنینی قطعا با واکنش های منفی مردم در جامعه رو به رو خواهد شد و زمینه درگیری‌های اجتماعی در جامعه را فراهم می‌آورد. نمونه این رفتارها در گروه‌هایی مانند داعش دیده می شود که نظم و امنیت منطقه را بر هم ریخته و مشکلات عدیده ای برای جهان اسلام به وجود آورده اند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین