کد خبر: ۲۶۲۱۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
باید تلاش کنیم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را قبضه کنیم

جعفر شجونی در گفت‌وگو با «آفتاب» از استراتژی اصولگرایان می‌گوید

والا ما چیزی هم از این رژیم که نبرده‌ایم. من بیش از 25 بار زندان رفته‌ام و به خدا 25 هزار تومان هم گیرم که نیامده. الان هم دارند هرچه دارم سندش را ابطال می‌کنند. می‌خواهند ملی بکنند. نسبت به من غرض‌ورزی می‌شود. اما من فعلا سکوت می‌کنم و می‌گویم: من آبروی فقر و قناعت نمی‌بریم با پادشاه بگو که روزی ما مقدر است. ما هم که به قوه قضائیه و جاهای دیگر نمی‌گوییم که به مشکل ما رسیدگی کنید. اما ما دلواپسیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- لیلا ابراهیمیان: جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و از طرفداران دولت نهم و دهم در گفت‌وگو با «آفتاب» می‌گوید: اصولگرایان باید با هم وحدت کنند تا بتوانند در آینده، مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در اختیار بگیرند.

متن کامل گفت‌وگوی «آفتاب» با شجونی را در ادامه می خوانید:

آقای شجونی! اخیرا اعضای جبهه پایداری برای وحدت با اصولگرایان تلاش می‌کنند. شما به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز آینده این اتحاد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من قبلا هم درباره این مسئله صحبت کرده بودم و گفته بودم که: امکان هر چیزی وجود دارد. اما متاسفانه از قول من تعبیر دیگری نوشته بودند.

اما ما قول می‌دهیم که عین صحبت‌های شما را منتشر کنیم.

در جلسه‌ای با محوریت وحدت اصولگرایان تلاش می‌شود که اصولگرایان با هم وحدت داشته باشند. برای همین در جلسات آینده از علامه مصباح یزدی هم دعوت می‌شود.

شما فکر می‌کنید که ایشان از موضع خودشان دست برمی‌دارند و با سایر اصولگرایان وحدت می‌کنند؟

ایشان از افراد اصولی جامعه اصولگرایان هستند و منحصر به برخی نیستند.

اما یک سری اختلاف عقاید و سلایق هم وجود دارد.

من نباید در این باره صحبت کنم. خیلی اطلاعی ندارم.

یعنی تا به امروز نمی‌دانستید که نسبت این دو جریان با هم چیست؟

نه نمی‌دانم.

اما من با شناختی که از شما دارم فکر می‌کنم که شما از اتفاقات داخل جریان اصولگرایان بی‌اطلاع نیستید. از طرف دیگر مگر شما در این جلسات شرکت نمی‌کنید؟

چرا من همین الان دارم به آنجا می‌روم. اما من سخنگو نیستم. سخنگو جامعه روحانیت مبارز سخن نمی‌گوید و من نباید چیزی بگوید.

شما لطفا تحلیل خودتان را بفرمایید و از طرف آقای مصباحی مقدم صحبت نکنید.

من نمی‌دانم اصولگرایان چه نسبتی با جبهه پایداری دارند. قرار است که امروز این را در جلسه بپرسم.

در نهایت به آینده وحدت این دو طیف خوشبین هستید؟

من فکر می‌کنم با رسوایی که اصلاح‌طلبان به بار آوردند ما یعنی اصولگرایان باید تلاش کنیم که آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را قبضه کنیم.

آقای شجونی عده‌ای از اعضای اصولگرایان می‌گویند که رفتارهای جبهه پایداری تبعات بسیار زیادی بر پیکره اصول گرایی وارد کرده.

نه اینطوری نیست.

حتی گفته می‌شود بعضی اعمال اعضای جبهه پایداری برای اصولگرایان باعث رسوایی و تبعات سنگین شده؟

من رسوایی در رفتار آنها ندیده‌ام. اینها آدم‌های محکمی هستند و برای همین متهم به تندروی می‌شوند. حال اینکه دیگران کندرو هستند و خیال می‌کنند که اینها تندرو هستند. در زمان شاه هم به ما همین اتهام را می‌زدند.

آقای شجونی این قیاس‌بندی قیاس مع الفارق است. شما جریانات و اختلاف سلایق و عقاید داخل نظام را با رژیم پهلوی مقایسه می‌کنید؟

نه. به هر حال ان زمان هم اینها را می‌گفتند. گاهی تندروی لازم است. ما نمی‌توانیم ساکت باشیم. الان نگاه کنید من در سفرهای وزیر ارشاد دو مورد دیدم که زندانی‌ها را می‌آورند. فتنه‌گرها را می‌آورند. ما ساکت نمی‌نشینیم. فردا احتمال دارد میرحسین موسوی و کروبی را بیاورند با سلام و صلوات.
 
*آقای شجونی اگر زمانی نظام، رهبری و قوه قضائیه  مصلحت نظام را در این ببینند و به این نتیجه برسد که فلان زندانی آزاد بشود همه باید از قانون اطاعت کنند.

کدام مصلحت نظام؟ مجمع مصلحت نظام که در تشخیص مصلحت خود هم عاجز است. اینها نمی‌توانند مصلحت نظام را تشخیص دهند.

رئیس تشخیص مصلحت نظام را خود رهبری تعیین می‌کنند.

بله. رهبری رهبر همه مردم است. اگر ما هم رهبر بودیم اینگونه رفتار می‌کردیم. اما ما واعظ هستیم. واعظ باید تند باشد و الان هم به تندی ادامه می‌دهیم. ما الان دلواپس شده‌ایم.

دلواپس چی شده‌اید؟

نسبت به بعضی حرکات دولت دلواپسیم. به ما گفتند بروید به جهنم. باید این تندروی را کنترل کرد. والا ما باید در این دولت هم به زندان می‌رفتیم. ثابت شد که باید دلواپس بود.

چطوری برای شما ثابت شده؟

ما امیدوار به دولت امید نیستیم. ما نگرانیم که مبادا فتنه‌گران داخل نظام بشوند. دلایل زیادی هم برای این  داریم. الان خود آقای جنتی نشانی از پدر ندارد. باید وزیر فرهنگ و ارشاد استیضاح شود. مجید انصاری و یونسی هم کنار گذاشته شود. حیف است دولتی روحانی با حضور یک روحانی در راس آن اینطوری بشود. این به مصلحت نیست.

دولت آقای روحانی برآمده از رای اکثریت مردم است. یعنی تئوری‌های حکومتی شما برای رای مردم جایگاهی قائل نیست؟

نیمی از مردم به ایشان رای نداده‌اند. داده‌اند؟

قاعده دموکراسی رای اکثریت است و اکثریت به معنای صددرصد نیست.

به هر حال الان رئیس مجلس هر لحظه می‌گوید این مصوبه دولت مغایر با قانون است.

احتمالا منظور شما صحبت‌های ایشان درباره دولت نهم و دهم است؟

نه خیر. همین الان را می‌گویم.

اما چنین خبری اصلا در فضای رسانه‌ها مطرح نیست.

بله. مگر دولت نگفته بود که اشتغال را درست می‌کند. مشکل گرانی مردم حل می‌شود. مردم می‌گویند کو؟ چی شد؟

آقای شجونی البته ارزیابی مردم از گرانی یک مسئله هست و اینکه نظر کارشناسان اقتصادی چیست مسئله دیگر. از طرف دیگر شما فکر می‌کنید مشکل هشت ساله در 8 ماه حل می‌شود؟

کدام کارشناس؟ اینها همه نوکر دولت هستند.

شما در هشت سال گذشته اصلا از گرانی و مشکلات بیکاری مردم به عنوان واعظ صحبت نکردید. چرا؟

چرا ؟ من در دولت دهم هم صحبت می‌کردم و بحث و مصاحبه‌های من موجود است. ما آن زمان هم نگران بودیم. طرفدار صددرصد احمدی‌نژاد که نبودیم. اشکالات را می‌گفتیم. چقدر درباره مشایی صحبت کردیم؟

اما همه مشکلات کشور به اقای مشائی برنمی‌گشت. مشکلاتی که امروز دولت یازدهم با آن مواجه است در حوزه اقتصاد، فرهنگ، دانشگاه و خیلی جاهای دیگر است.

باید ما حکومت را بپاییم. والا ما چیزی هم از این رژیم که نبرده‌ایم. من بیش از 25 بار زندان رفته‌ام و به خدا 25 هزار تومان هم گیرم که نیامده. الان هم دارند هرچه دارم سندش را ابطال می‌کنند. می‌خواهند ملی بکنند. نسبت به من غرض‌ورزی می‌شود. اما من فعلا سکوت می‌کنم و می‌گویم:من آبروی فقر و قناعت نمی‌بریم با پادشاه بگو که روزی ما مقدر است. ما هم که به قوه قضائیه و جاهای دیگر نمی‌گوییم که به مشکل ما رسیدگی کنید. اما ما دلواپسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
3
55
آقای شجونی چون دولت از شما نیست پس باید بایکوت شود هرچند دولت درصدد اصلاح امور و رفع مشکلات ملی باشد. شما دولت را بایکوت می کنید، دلواپسید چون مهره هایی را که بدون بلیط وارد مجموعه مدیریتی کشور کرده اید با مدیران لایق و کاردان جایگزین می شوند. دلواپسید از این که پرونده تخلف 3000 بورسیه خلاف وغیر قانونی دولت دهم روشده. والله قسم شرم‌آور است که افرادی بی‌سواد، بدون آزمون با ترفند اعزام به خارج بورس دکتری و عضویت هیئت علمی بگیرند ولی افراد نخبه و برتر کشور با مدرک دکتری و ده ها مقاله بیکار و سرگردان باشند.
ص ف ق خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
3
25
خون دلی که پدر پیرتان ... خورده است .... راه ویادش زنده باد. کجاست تا این خودسری ها مهار شود
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
2
39
آقای شجونی میشه بفرمایید این اموالی رو که میخوان ملی کنند شما چجوری بدست آوردید وچجوری براشون سند صادر کردید...
رضا رخصت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
2
33
چرا پاسخ هاش اينقدر به دور از پرسش هاي مطرح شده است و با پرش ها تناسب ندارد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین