کد خبر: ۲۶۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸

پیش شماره تلفن ثابت در استان کرمان 034 شد

طرح ملی هم کد سازی تلفن ثابت بطور همزمان در شهرستان های استان کرمان اجرا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیینی که به همین منظور و با حضور معاون استاندار کرمان برگزار شد، گفت: پس از اجرای طرح ملی هم کدسازی، کد 034 به استان کرمان اختصاص داده شده است.

محمد دوست محمدی افزود: با اجرای طرح هم کد سازی در شهرستان های کرمان، رفسنجان، انار، شهربابک، کوهبنان و بردسیر عدد سه و مابقی شهرستان های استان عدد چهار به اول شماره های تلفن ثابت اضافه می شود.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه شماره های مشابهی در پی حذف کد داریم لذا باید در شماره ها هم تغییراتی را ایجاد کنیم.

وی گفت: در شهر کرمان به غیر از اضافه شدن عدد سه تغییر دیگری در شماره تلفن های ثابت نخواهیم داشت اما در دیگر شهرستان ها و روستاها تغییراتی از یک رقم تا چهار رقم خواهیم داشت که در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هم کد سازی تلفن های ثابت برای خطوط اینترنت پرسرعت متصل به شماره های تلفن های ثابت، اختلالی ایجاد نمی شود.

وی گفت: سامانه 60 60 ایجاد شده که با وارد کردن شماره قبلی توسط این سامانه می توان از شماره جدید خود مطلع شد و علاوه بر این راه های دیگری هم برای اطلاع رسانی دیده شده است.

دوست محمدی خاطرنشان کرد: سعی شده تا در اجرای این طرح با کمترین قطعی تلفن مواجه باشیم و شماره های ضروری هم در این طرح تغییر نخواهند کرد.

وی گفت: ایجاد ارتباط آسانتر مردم با تلفن ثابت و ارایه تسهیلات جدید توسط تلفن ثابت از اهداف اجرای طرح هم کدسازی است.

وی افزود: با اجرای طرح هم کد سازی شاهد یک جهش در زمینه ارایه خدمات بیشتر از طریق تلفن ثابت خواهیم بود و ساده سازی شبکه تلفن ثابت نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

استان کرمان با 11 درصد مساحت کشور و حدود سه میلیون نفر جمعیت، 23 شهرستان دارد.

کد تلفن ثابت در شهر کرمان پیش از این 0341 بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین