کد خبر: ۲۶۲۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

معاون اول نظام بودن تهدید به افشاگری بود؟

وقتی محمدرضا رحیمی گفت معاون اول نظام است و باید دستگاه قضایی برخوردی در شان معاون اول با من داشته باشد شاید تصور می کرد که در فضای سنگین تبلیغاتی و رسانه ای علیه خودش تغییراتی ایجاد می شود. این حربه اما چندان موثر نبود و دستگاه قضایی حکم به محکومت وی داد. حالا وکیل رحیمی می گوید که منظور وی از معاون اولی نظام این بوده است که حقوقش مثل یک شهروند عادی رعایت شود!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پیام نو  نادری وکیل معاون اول دولت دهم پس از صدور حکم محکومیت رحیمی با رد این تصور که منظور رحیمی از معاون اول نظام بودن تهدید تلویحی دستگاه قضایی و افشاگری به سبک احمدی نژاد بوده است، می گوید: «منظور آقای رحیمی از گفتن جمله من معاون اول نظام هستم این نبود که در رسانه ها مطرح شد. منظور آقای رحیمی این بود که می خواستند بگویند من که معاون اول نظام هستم، در همه جلسات دادگاه شرکت کرده ام، در تمام جلسات بازپرسی حاضر شده ام؛ مانند یک شهروند عادی به همه سوالات پاسخ داده ام و حال باید مانند یک شهروند عادی حقوق بنده رعایت می شد. سوال اینجاست مگر تمام اشخاصی که به دادگاه می روند و بازجویی می شوند، نتایج حکمشان را به مردم می گویند؟»

نادری با بیان اینکه خودش با مراجعه به دادگاه حکم را تحویل گرفته است درر پاسخ به این سوال که آیا صحبت های آقای رحیمی مبنی بر اینکه "من معاون اول نظام هستم”، تاثیری در تخفیف این حکم داشت یا خیر، گفت: «هیچگونه تاثیری نداشت. هیچگونه حمایتی انجام نشده است.در مورد میزان حکم نیز قاعدتا نباید حرفی بزنم چراکه حرمت متهم بایستی حفظ شود و حریم خصوصی افراد نباید مورد تعرض قرار گیرد. آقای اژه ای هم نباید حرفی از حکم می زدند. بدین ترتیب بر اساس نص صریح قانون من هم نباید بگویم. مقررات قانونی همه را از اعلام مفاد هر حکمی ممنوع کرده است.»

وکیل رحیمی در جواب اینکه معمولا احکام پرونده های این چنینی به اطلاع رسانه می رسد اما چرا حکم موکلش علنی نمی شود، پاسخ داد: «در همه پرونده ها حکم را نباید علنی کرد چراکه مسئله شخصی افراد است اما کسی نمی تواند با این شرایط مقابله کند بنابراین رها می کنند و پی آن را نمی گیرند اگرنه این کار خلاف قانون است. قانون به لحاظ حفظ حرمت اشخاص اجازه رسانه ای کردن و علنی کردن حکم شخصی افراد را نمی دهد بنابراین بعد از دادگاه تجدیدنظر هم حق نداریم محتوای حکم را علنی کنیم. وقتی در مقطعی حکم محکومیت اعلام می شود، شما نمی توانید تصور کنید عده ای که اکنون حکم را می خوانند، آیا بعدها حکم برائت را می خوانند یا خیر!»

محمدرضا نادری در خصوص اینکه آیا بین چهره رسانه ای و چهره واقعی رحیمی فاصله ای وجود دارد، گفت: « بسیار سخت است این سوال را پاسخ داد اما از قبل آقای رحیمی را می شناختم. جوابگویی و جمع و جور کردن این پاسخ راحت نیست.»

نادری در خصوص اینکه آیا به واسطه این پرونده با موکلش آشنا شده یا قبلا شناخت خاصی از رحیمی داشته است افزود: «من رفیق ۴۰ یا ۵۰ ساله آقای رحیمی هستم. تمام اوقات زندگی مان را با هم گذراندیم و هنوز هم معتقد به برائت ایشان هستم. به نظر خودم تمام مستندات و دلایل دفاعی که می توانست ایشان را تبرئه کند، جمع کردم و به دادگاه تحویل دادم. ممکن است برداشت قضایی دادگاه چیز دیگری باشد اما معتقدم این دلایل کافی بود. امیدوارم در مراحل بعدی دادگاه بتوانیم رای برائت بگیریم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین