کد خبر: ۲۶۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

هاشمی درباره نیویورک ۹۲ چه گفت؟

اتفاقات خوبی که در نیویورک افتاد نشان داد که حماسه سیاسی ملّت، آغاز دوباره ای از عزّت ایران را در صحنه بین المللی رقم زده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی چهارم مهر ماه 92 در جماران ضمن تجلیل از حضور فاخر وعزّتمندانه ریاست محترم جمهوری اسلامی در نیویورک، از نقش مردم در تغییر چهره ایران در مجامع بین المللی به بزرگی یاد کرد و گفت: آنچه در نیویورک اتفاق افتاد آغاز مسیر جدیدی است و نصرت و پیروزی های مردم ایران در مجامع جهانی در راه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده سخنان ایشان آمده است:

جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با هیچ کشوری سر جنگ نداشته است و در پایان جنگ تحمیلی نیز تمام دنیا اذعان کرد که صدام آغازگر جنگ بود.

تاریخ نشان داد که هر دو تصمیم امام در دو مقطع مذکور مبتنی بر تامین منافع ملّی و ترجیح نظرات کارشناسی بود و نشان داد وقتی شجاعت و سیاست با عمل به مصلحت ملّتی در آمیزد قطعاً پیروزی و نصرت الهی در کار خواهد بود.

شگردهای ظریف و دیپلماتیک در اصلاح قطعنامه 598  نمونه ای تاریخی از هنر دستگاه دیپلماسی کشور بود که در مجامع جهانی هنوز از رویکرد دیپلماتیک ایران در تغییر مفادی از قطعنامه سازمان ملل و در نهایت پذیرش عزّتمندانه آن به عنوان نقطه عطفی در دیپلماسی بین المللی یاد می شود.

حضور فاخر وعزّتمندانه ریاست محترم جمهوری اسلامی در نیویورک نشان از نقش مردم در تغییر چهره ایران در مجامع بین المللی بود و اتفاقات خوبی که در نیویورک افتاد نشان داد که حماسه سیاسی ملّت، آغاز دوباره ای از عزّت ایران اسلامی را در صحنه بین اللملی رقم زده است.

آنچه در نیویورک اتفاق افتاد آغاز مسیر جدیدی است و نصرت و پیروزی های مردم ایران در مجامع جهانی در راه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین