کد خبر: ۲۶۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

دیدارهای امروز ظریف در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان همكاري هاي دو جانبه و سه جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران، سازمان صليب سرخ و كشورهاي عراق و سوريه را براي دستيابي به اين هدف امري ضروري دانست و افزود : جمهوري اسلامي ايران از هرگونه ابتكاري در اين باره استقبال مي کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی ها در نیویورک با رئيس كميته جهاني صليب سرخ، وزير امور خارجه مكزيك،معاون دبير كل در امور امداد و كار سازمان ملل، دبيركل اتحاديه عرب در محل اقامت خود دیدار و ملاقات کرد .

پير كرينبويل،معاون دبير كل در امور امداد و كار سازمان ملل در اين ملاقات فعاليت هاي آژانس كار و امداد را تشريح كرد و ضمن اعلام اينكه با توجه به جنگ اخير غزه شرايط فعاليت اين آژانس براي كمك به فلسطينيان غزه بيش از گذشته متمركز شده است، افزود: آمار آواگان و ميزان بيكاري و وضعيت نابسامان دانش آموزان فاقد مدرسه شرايط را بسيار سخت تر از گذشته كرده است.

معاون دبير كل ، ارسال كمك هاي بيشتر از سوي كشورها و نهادهاي داوطلب امداد رساني را براي كمك به بهبود شرايط مهم دانست و تسهيل شرايط سياسي و ارائه دسترسي ها براي تسريع در كمك رساني را بسيار موثر دانست.

ر ظريف وزير امور خارجه كشورمان در اين ملاقات اقدامات جمهوري اسلامي ايران طي جنگ اخير غزه را تشريح كرد و بويژه فعال شدن كميته فلسطين جنبش عدم تعهد و هماهنگي و همكاري هرچه بيشتر اعضا براي موضوع بازسازي را نيز از آن جمله برشمرد.

 ظريف در اين ديدار لزوم تسريع در تامين نيازهاي اساسي مردم غزه و تسهيل شرايط و راههاي امدادرساني را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به طولاني بودن امور اجرايي روند كمك رساني كشورها به فلسطينيان ساكن غزه، سرعت عمل و سهولت در ارسال كمك ها را يك قدم اساسي در كمك به بهبود شرايط غزه دانست.

وی در اين ديدار با اعلام مواضع صريح سياسي ايران در خصوص مساله فلسطين خاطر نشان ساخت جمهوري اسلامي ايران تقويت وحدت گروههاي مختلف فلسطيني را براي حل مشكلات بسيار مهم و موثر مي داند و معتقديم همبستگي و وحدت هرچه بيشتر ميان فلسطينيان مانع از تحميل شرايط و زياده طلبي هاي رژيم صهيونيستي خواهد شد.

ظریف در اين ديدار تداوم همكاري و تماس ايران با آژانس امداد و كار ملل متحد را براي كمك به مردم غزه مورد تاكيد قرار داد.

ملاقات با رئيس كميته جهاني صليب سرخ

 پيتر مورر ، رئيس كميته جهاني صليب سرخ صبح امروز با حضور در محل اقامت دكتر ظريف با ايشان ديدار و گفتگو كرد.

 مورر در اين ديدار با تشريح مشكلات موجود د روند كمك رساني به مردم عراق در مناطقي كه تحت نفوذ و تسلط گروههاي تروريستي قرار دارد ابراز علاقمندي نمود تا با افزايش ديدارها و رايزنيهاي صليب سرخ با جمهوري اسلامي ايران راههاي مناسب تري براي ارائه خدمات بيشتر به مردم عراق يافت شود.

وي وضعيت كمك رساني در مناطق مختلف سوريه را بدليل همكاي موثر دولت اينكشور بهتر از گذشته توصيف نمود و در عين حال ابراز اميدواري نمود با مساعدت جمهوري اسلامي ايران روند اين اقدامات مورد حمايت و تقويت بيشتر قرار گيرد.

 ظريف نيز در اين ديدار ضمن اشاره به افزايش نگرانيها نسبت به پديده ضد انساني تروريزم و جنايات گسترده گروههاي تروريستي فعال در منطقه آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي افزايش همكاريها با سازمان صليب سرخ جهت كاهش مشكلات ملتهاي عراق و سوريه اعلام کرد.

وي تقويت همكاري هاي دو جانبه و سه جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران، سازمان صليب سرخ و كشورهاي عراق و سوريه را براي دستيابي به اين هدف امري ضروري دانست و افزود : جمهوري اسلامي ايران از هرگونه ابتكاري در اين باره استقبال مي کند.

ملاقات با وزير امور خارجه مكزيك

خوزه آنتونيو كوري برنا ، وزير امور خاجه مكزيك صبح امروز با حضور در محل اقامت آقاي دكتر ظريف با وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار آخرين تحولات منطقه اي ، روند مذاكرات هسته اي و راههاي تقويت مناسبات دو جانبه فيمابين مورد بررسي و گفتگو قرار گرفت.

 ظريف ضمن اشاره به ظرفيتها و قابليتهاي دو كشور در دو منطقه مهم جهان و ارتقاء مناسبات را تامين كننده منافع مشترك و موجب افزايش اثرگذاري در مهمترين تحولات منطقه اي و بين المللي دانست.

وزير خارجه كشورمان ضمن تبيين آخرين تحولات غرب آسيا و تهديداتي كه از سوي گروههاي تروريستي فعال متوجه كشورهاي اين منطقه و ساير نقاط جهان است اظهار داشت: سياستهاي اشتباه امريكا در گذشته و تكرار آن و همچنين عدم هشياري لازم از سوي برخي كشورها در برخورد ريشه اي با پديده تروريزم موجب تقويت آنان و افزايش نگراني ها گرديده است.

 كوري برنا وزير امور خارجه مكزيك نيز در اين ديدار با اشاره به نقش آفريني جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف نسبت به دستيابي به توافق جامع هسته اي و رفع تحريم ها عليه كشورمان تا قبل از سوم آذر ماه ابراز اميدواري کرد.

وزير امور خارجه مكزيك خطر تروريزم را پديده اي بسيار خطرناك كه موجب نگراني مشترك ملتهاست توصيف كرد و ضرورت برخورد اساسي و همه جانبه با اين پديده را مورد تاكيد قرار داد. وي با اشاره به ظرفيتهاي موجود دو كشور ، آمادگي مقامات مكزيك را براي تقويت روابط دو جانبه و افزايش رايزني هاي سياسي پيرامون موضوعات منطقه اي و بين المللي اعلام نمود.

ملاقات با نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب

 ظريف وزير امور خارجه كشورمان و نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب امروز طي ديدار در نيويورك پيرامون آخرين تحولات منطقه اي، فعاليت هاي تروريستي و افراطي و موضوع ائتلاف بين المللي ضد داعش گفتگو و تبادل نظر كردند.

در اين ملاقات كه در محل اقامت وزير امور خارجه كشورمان صورت گرفت دكتر ظريف خاطر نشان ساخت بايد همه كمك كنيم تا مشكلات جاري مرتفع شود و شرايط امروز بويژه فعاليت گروههاي تروريستي در منطقه نيازمند گفتگو و همكاري و مسئوليت پذيري است.

وی وحدت جهان اسلام و پرهيز جدي از موضوعات فرقه اي و طائفه اي را حائز اهميت شمرد و گفت : وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث هاي اختلاف برانگيز ميان شيعه و سني به انحراف كشاندن مبارزه با تروريسم و افراطي گري جاري است. ايشان آمادگي و عزم ايران براي گفتگو و همكاري با كشورهاي منطقه براي رفع تهديد جاري را مورد تاكيد قرار داد و اعزام معاون عربي و افريقائي وزات امور خارجه به عربستان را گامي براي كمك به حل مسائل منطقه و تقويت زمينه هاي همكاري توصيف كرد.

 نبيل العربي در اين ملاقات ضمن بيان نتايج نشست اخير وزراي خارجه اتحاديه عرب اظهار داشت: متاسفانه فعاليت تروريست ها عليه مسلمانان و بنام جهان اسلام صورت مي گيرد و بايد همه تلاش كنيم مانع اين خطر فراگير شويم.

به گزارش مهر، ظريف و نبيل العربي تداوم تماس ها و رايزني پيرامون روند تحولات و مقابله با تروريسم و بررسي راههاي حل معضل جاري و كمك و همكاري در اين زمينه را مورد توافق قرار دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین