کد خبر: ۲۶۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

شمس لنگرودی بستری شد

شمس لنگرودی دچار بیماری و خون‌ریزی داخلی شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این شاعر پیشکسوت  درباره بیماری‌اش گفت: چند روزی است برای مسافرت به رشت آمده‌ام که دچار خون‌ریزی داخلی شدم و به پزشک مراجعه کردم. فعلا در خانه بستری هستم، ولی برای انجام آزمایش‌های بیش‌تر و درمان بیماری به بیمارستان می‌روم. شمس همچنین درباره کتاب تازه‌ای که آن را به چاپ سپرده است گفت: «منظومه بازگشت» را بعد از فوت مادرم سرودم. شعری است در 50 صفحه و درباره بازگشت انسان به اول خودش و به خاک، که البته شعر تلخی نیست. کتاب را به نشر چشمه داده‌ام که آن را برای دریافت مجوز نشر به وزارت ارشاد داده‌اند.

او درباره آخرین فعالیت سینمایی‌اش هم گفت: چندی پیش در فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها در کنار مریم مقدم و پوریا رحیمی بازی کردم که فیلم هم‌اکنون در حال تدوین است.

مجموعه‌های شعر «رفتار تشنگی» (1355)، «در مهتابی دنیا» (1363)، «خاکستر و بانو» (1365)، «جشن ناپیدا» (1367)، «قصیده لبخند چاک چاک» (1369)، «نت‌هایی برای بلبل چوبی» (1379)، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» (1383)، «باغبان جهنم» (1383)، «ملاح خیابان‌ها» (861386)، «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» (1389)، «رسم کردن دست‌های تو» (1389)، «می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم» (1389)، «شب، نقاب عمومی است» (1390)، «آوازهای فرشته‌ بی‌بال» و «و عجیب که شمس‌ام می‌خوانند» (63 ترانه عاشقانه) (1392) از آثار منتشرشده شمس لنگرودی هستند.

او همچنین رمان «رژه بر خاک پوک» و کتاب‌های «گردباد شور جنون» (سبک هندی و کلیم کاشانی)، «تاریخ تحلیلی شعر نو» و «رباعی محبوب من» را منتشر کرده است. شمس لنگرودی در فیلم «فلامینگوی شماره 13» و «پنج تا پنج» هم بازی کرده و ترانه‌ای را به نام «در شب» خوانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین