کد خبر: ۲۶۳۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

روحانی: بازداشت خبرنگار واشنگتن‌پست نمونه جنگ قدرت‎ نیست/دیدار با اوباما نامحتمل است

رئیس جمهوری ایران در گفتگو با روزنامه نگاران آمریکایی از جمله واشنگتن پست، بازداشت و زندانی شدن خبرنگار این روزنامه در کشور را نشانه جنگ قدرت میان گروه های مختلف سیاسی ایران ندانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، "حسن روحانی" در این گفتگو این مطلب را که بازداشت این خبرنگار به عنوان تلاشی برای ضربه زدن به دولت وی بوده را رد کرد و تاکید نمود که دستگاه قضایی ایران با عدالت در مورد این خبرنگار حکم صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور ایران در این مصاحبه به موضوع داعش نیز اشاره کرد و خواستار جنگ تمام عیار علیه این گره تروریستی شد اما با این وجود اقدام امریکا در حمله روز گذشته به سوریه را مورد انتقاد قرار داده و آن را نقض حقوق بین الملل دانست.

روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 منجر به رسیدن به توافق جامع هسته ای در تاریخ مقرر شود.

روحانی گفت: امیدوارم که این مذاکرات به نتیجه برسد اما کشور ما باید قادر باشد که از برنامه صلح‌آمیز هسته ای استفاده کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مصاحبه به موضوع دیدار خود با "باراک اوباما" نیز اشاره کرد و امکان انجام این دیدار در مجمع عمومی سال جاری را غیرمحتمل خواند.

روحانی در این مصاحبه به تلاش های ایران در امر مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد و در مورد ائتلاف ایجاد شده علیه داعش نیز گفت که رهبری این ائتلاف باید بر عهده کسی باشد که منطقه خاورمیانه را به خوبی می شناسد.

رئیس جمهوری ایران در این گفتگو به موضوع تحریم های غرب نیز اشاره کرد و آنها را غیر انسانی دانست و گفت: این تحریم ها بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته اما ما توانسته ایم تاثیر این تحریم ها را از طریق تجارت با کشورهای دیگر کاهش بدهیم. برای مثال کشورهای آسیای میانه و چین مناسبات خود را با ایران افزایش داده اند.

روحانی در ادامه گفت: آیا این وضعیت به نفع اقتصاد آمریکا، مردم آمریکا و در مقیاسی بزرگتر به نفع جهانیان است؟ این تحریم ها غیر انسانی بوده و علیه حقوق بشر هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین